Jordbävning

Det har varit jordbävning här i Tomelilla . Epicentum var här norr om Tomelilla, det kändes. Jag blev av med min lille katt igår, han kom inte hem som vanligt. Vi letade överallt men ingen katt. Jag har varit uppe flera gånger inatt och tittat efter Bamse, men han lyste med sin frånvaro. Jag hade precis krypit ner i sängen igen strax efter 6,00 när det började att skaka i huset, jag hade bara Bamse i huvudet så jag tänkte han sitter bakom mitt skåp och inte kan komma fram. Porslinet skakade i skåpet. Tankarna gick till pannan i källaren Den exploderar !!!!!  vid detta läge hade jag tänt i hela huset . Gubben min sa "lugna ner dig -- det är en jordbävning," men jag tänkte högt "inte här --  nu har du också blivit konstig " Min lille Bamse kom hem igen strax efter 9.00. Nu kan jag känna mig lugn, men en sak får jag aldrig svar på ...och det är var har Bamse varit inatt. Hörde precis på radion att katter är väldigt känsliga för sådana här saker och det beror på att de kan känna luftvågor med sina morrhår... Konstigt..

Kommentarer
Postat av: Petra

haha! Sa du till pappa att han blivit konstig? haha

2008-12-16 @ 17:03:19
Postat av: Erica

Säger detsamma. HaHa! stackars pappa och stackars kisekatten som var rädd. Men ok, stackars dig som trodde att pannan skulle fara ut som en raket genom taket kanske. Haha. Skojar bara. :-)

2008-12-17 @ 13:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0