Melodikrysset 49

Dagens meldikryss var inte lätt, men efter många om och men så gick det.
Första kryss adressen V1 och V11 skulle vara musik till en amerikansk kärleksfilm, och vilken grupp som sjöng och spelade. Låten heter It must have been love av ROXETTE v11. Filmen PRETTY WOMAN v1

L4 fick vi höra en finsk version av WATERLOO.

V14 Var en liten barn visa och den innehöll det namn som ska in på v14 OLLE

En dubbel fråga L8 och V6 Här fick vi höra ROD Stewart v6 och BETTE Midler L8.
Låten heter Manhattan

Nästa låt var lite svår för mig men efter lite letande så fick jag fram det . På L1 så sjöng Gunvor Bergqist
om Fnittertösen men låten heter i orginal PURJOLÖK

V13
handlade om svensktoppens 30 års jubileum. Här sjöng Christina Lindberg duett med KENT Finell-
Även olle Jönsson var med på ett hörn.

Dubbel fråga igen nu är det L10 och L5 nu skulle låten påminna oss om något som var behagligt det var SÖMN L10
Låten är Evert Taubes Sov på min arm . MIN ska in på L5

I andra halvlek så böjade det med V9 Det var de danska bröderna OLSEN som sjöng sin Fly on the wings of love

Nu skulle det bli L3 En bio succè Celine Dion sjöng My heart will go on. Filmen som vi skulle komma på var TITANIC

En national hymn spelades för V12 vilket land hörde musiken till ? Jag antar att det var Grönland för där kan man bo i IGLOO

Näst sista frågan kom ifrån idol. PÅ L2 på 3 bokstäver skulle vi få in namnet på den trio grupp som grabbarna har bildat
förra året. Det bli EMD . E som i Eric och M som i Mattias och D som i Danny

Så till sista uppgiften V7 En stor filmskapare en svensk . Den här frågan var knivig för mig.
men en filmskapare som gjorde semestersabotören hette Jacques TATI.

Det var hela melodikrysset för denna gång. Nästa lördag ska vi se om vi kan lösa det då också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0