Melodikrysset 51

Tjingeling !!!
Nu är det lördag igen, veckorna går kvickt. Är lite sen med lösningen, har haft lite att göra men här är den iallafall.

Det började med julstämning även denna vecka L3 vem sjöng jo Dean Martin Blue Christmas så Dean in på L3

Nu blev det vacker instumental musik,  ett viss typ av verk. Opera in på V8

En trippel fråga V1 V5 och V15 vi hörde Kom och ta mig med Brandsta city släckers
V1 Brandsta V5 City och V15 Släckers

Nu kom en svår fråga tyckte jag, fick leta lite men jag tror att det var Tommy Nilsson som sjöng om en tjej som hette Amelia  Så på L2 ska Amelia in

V10 Povel Ramel sjöng en egen text "Fru Svenssons lyckliga karl" till en känd sång som studenter brukar sjunga när dom tar examen
Examen in på V10

Nu en duett. Vilka sjöng "Rock around the christmas tree", jo Kim Wild och Mel Smith
L11 med 3 bokstäver blir det Mel

Nu hörde vi filmmusik Love Story. Vem har skrivit den? En fransk kompositör Francis Lai På V6 Lai

Nu fick vi höra Magnus Carlsson sjunga "Happy happy year for us all" men vem har skrivit den? Jag hade ingen aning.
Efter lite letande så kom namnet Alexander Bard upp. Så Alexander in på L4

Nu mer jul sång Mössens julafton spelades och där får varenda unge en nöt. V 13 Nöt

Musikal "Cats" Om inte jag är ute och seglar så brukar Elaine Paige sjunga denna och varje djur är utrustade med mer än en tass. Tass ska in på V14

L1 . 6 bokstäver Vem sjunger " Solo i Stockholm" Det är Kjell junior Wallmark mera känd som Brolle jr.  Brolle in på L1

En gammal sång som jag visserligen hört men inte visste vem som sjöng och ett kort förnamn bara 2 bokstäver, en stor entertainer Nu fick jag leta igen och kom fram till Al Jolson L7 Al

Näst sista frågan V9 ett svenskt satir gäng som sjöng om ubåt det var Helt Apropå. Så Helt in på V9

Och sista frågan Jul musik igen "O stora stund" med Nick Borgen. Nick in på L2.

det var allt för denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0