Konstig fisk ...

Var och handlade på coop, ....jag var sugen på spättfileér till middag.
Jag tog en förpackning med färsk spätta, handlade ytterligare lite andra saker betalade och gick ut till bilen och satte kassen på golvet där bak.
Jag gjorde ett ärende till apoteket och kom tillbaka efter en kvart men när jag steg in i bilen så luktade det inte för gott.
jag tänkte ..-  jag får ta upp fisken så fort jag kommer hem, men tyckte samtidigt att det luktade lite väl mycke.
Jag kom hem och packade upp matvarorna, "lilla gubben" som kom in precis sa  ...- Usch vad i hela friden har du gjort......
Jag hade ju inte gjort någonting....... utan bara tagit upp den lilla spättan från sin låda. Det var ingen rosendoft precis det kan jag lova. Affären nästa sa jag....
-  jag tog fisken och la den i sin kartong och en extra påse utan på men det luktade iallafall. Jag körde till coop och gick in till tjejen som stod där och lämnade över påsen till henne. Hon undrade om jag hade hela fiske hamnen med mig in.
men nej det hade jag ju inte.......
Fisken skulle hålla till på fredag........ (jag undrar om den hade fått egna ben då. )
Jag fick ersättning för den dåliga fisken och det dubbelt upp..... Jag inhandlade den för 76,00 kr och fick tillbaka 152,00 kr.
Det får affären verkligen ha beröm för....... En stor guldstjärna i kanten.
Jag köpte frusen spätta istället.
Middagen blev god..

Kommentarer
Postat av: Mari Andersson

Det var en mycket bra affär tycker jag. Men efter att ha läst i din blogg nu i några månader så kan jag inte tänka mig att du var otrevlig eller arg när du kom tillbaka till affären. Jag hävdar att om man själv är trevlig och inte skäller fastän att man är arg eller så, så får man oftast ett väldigt bra bemötande.

Har ju själv jobbat inom coop och jag kan säga att även om kunden alltid har rätt, så är det mycket roligare att hjälpa en kund om det har blivit fel eller dåligt om hon/han inte är otrevlig.

Man kommer alltid MYCKET längre om man är trevlig.

Det beror lite på hur man säger saker.



Jag känner på mig att du är som jag och säger ifrån, men på ett snällt sätt...



Vilka jättefina bilder på dovhjortarna. Nu börjar djuren röra på sig så nu får man vara på sin vakt när man är ute och kör.



"Simma lugnt"

2009-04-23 @ 12:07:15
URL: http://maradesign.blogg.se/
Postat av: kerstin

"just" av konsum att du fick dubbelt upp !!

tur att det inte var jag ..... som inte tycker om fiskdoften även om fisken är frisk !!

2009-04-23 @ 21:45:24
Postat av: kerstin

"just" av konsum att du fick dubbelt upp !!

tur att det inte var jag ..... som inte tycker om fiskdoften även om fisken är frisk !!

2009-04-23 @ 21:47:17
Postat av: Ingrid

Bra av affären att de ersatte dig!



Jag var och handlade på ICA här i Klintehamn en gång och var helt inställd på att jag skulle ha fisk. Vi har ingen "riktig" fiskaffär här utan det blir till att köpa fisk i de vanliga matbutikerna. ICA hade torksfilé den dagen och jag tog ett paket bara så där, utan att tänka mig för, kollade varken datum eller någonting. När jag kom till kassan sa kassörskan: "Ska du verkligen ha den här?". Då insåg jag vad jag var på väg att köpa och sa bara: "Nej, inte ska jag det!". "Bra", sa hon och plockade bort fiskpaketet från min handel.



Det var också ett bra bemötande som jag ofta tänker på med tacksamhet. /Ingrid

2009-04-23 @ 21:50:39
URL: http://blogg.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0