Melodikrysset nr.33 2009

Jag fick googla lite så jag fick fram svar som
blev rätt.

Första uppgiften för dagen var från vilken TV serie
melodin kom ifrån.  Nana Mouskouri sjöng och serien
var från Mistrals dotter.
Mistrals på L4.

En traditionell visa fick vi höra nu och det var
"Det var en lördagsafton" och fyra dagar
senare blir Onsdag, i flertal så blir det Onsdagar på V8.

Sara Dawn Finer sjöng duett med Patrik Isaksson
låten heter "Du som tog mitt hjärta"
Isaksson på L2.

"Höstvisa" av Tove Janson men melodin är skriven
av Erna Tauro så Erna in på V10.

M.A.Numminen idag igen men denna gången kunde
jag låten, det var "Ode till glädjen" mer känd som
"Europa hymnen" och den ingår i nionde symfonin av
Beethoven. Beethoven in på L1.

Nu fick vi höra "Fly me to the moon" och månen kan stå
i nedan så skriv nedan på L5.

En duett igen men denna gången var det
Andrea Bocelli och Sara Brightman som sjöng
"Time to say goodby"  Hennes efternamn Brightman in på V1.

Sven- Bertil Taube sjöng "Beatrice Aurore" som
Harriet Lövengren har skrivit texten till. men det frågades
efter tonsättaren och då är det Hjalmar Casserman
Hjalmar på L3.

En amerikansk sångerska sjöng för oss "Blue skies"
och det var Eva Cassidy som gick bort 1996 endast 33 år.
Eva-Cassidy på V6.

Första ordet från visans titel
visan var "Nu ska vi opp opp opp"  så det får bli nu på V7.

Melodifestival låt från 2007 fick vi höra nu
och det var Sonja Aldén som sjöng sin "För att du finns"
Sonja på V11.

Sista uppgiften för idag. En kanadensare som sjöng
"Diana" och det var Paul Anka.  Anka in på L9.

Jag avslutar med denna vackra sång av Sara Brightman
och Andrea Bocelli  "Time to say goodby"


Ni får ha en härlig lördag var ni än befinner er.

Kommentarer
Postat av: marie

vad duktig du är på detta, hinner inte med, får bli när ungarna blir större.

2009-08-15 @ 13:46:34
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Jag lyckas alltid att missa melodikrysset...grrrr... ALLA på mitt jobb löser det så det e det stora samtalsämnet i fikarummet på måndagen....och jag fattar inget av det dom pratar om....suck... Får försöka nästa helg igen....

Kram på dig

Margaretha

2009-08-15 @ 16:09:24
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Soffie

du är verkligen duktig på detta,Har du vunnit nån gång?

lördagskramen till dej

2009-08-15 @ 19:53:12
URL: http://sofffie69.blogg.se/
Postat av: Viola Gunnarsson

Tack för hjälpen,svåt denna vecka tyckte jag.

2009-08-16 @ 21:56:34
URL: http://Google Blogg viola

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0