Nimis

Vi har varit och tittat på de stora konstverken
vid Kullaberg vid Mölle. NIMIS
De är gjorda av Lars Vilks.
Det var en ganska lång bit att gå
Vi följde bara gula N genom skogen




Här är porten som vi ska igenom för att komma ner till de andra
konstverken.

Det var smalt och inga trappor precis så det gällde att hålla i sig.
Lite trångt när man mötte någon som vill upp och vi ner.

Här är vi nere på den steniga stranden och det blåste en del tyckte jag

men det tyckte inte konstnären .det var ganska lugnt tyckte han
...han var där och spikade för fullt.

Här tar han en liten paus och vi tog reda på hur länge han hållt på med
detta och han sa 29 år

Han fick även ett litet spikbidrag.

Kan ni gissa vem som klättrar här ?.........hi hi hi...
Mannen ruskade på huvudet och ville att jag skulle klättra ner igen.
Så jag tog mig bort till andra skulpturer gjorda av cement och sten.

vi fikade och sen var det till att klättra upp igen.

Jag var trött efteråt det ska godkännas.. tur att vi hade kaffekorgen med.
men det var värt att klättra ner dit och titta på allt detta.

Allt detta ligger vid Skälderviken

Nu har jag ont i benen och knäna... usch vad det känns.
Måste vila och smörja benen.
Detta var nog mitt längsta inlägg jag gjort någon gång.
Hoppas att ni inte tröttnade.


Kommentarer
Postat av: Anki N

Oppss...konstverk?? Ärligt talat jag tyckte de var hemska saker...hihi. Men vi är ju alla olika. Kul o se varjefall o en rejäl promenad fick ni.

Kramiz Anki N

2009-08-19 @ 20:37:57
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Anna ..tassar in

Ja himmel allt kan man kalla konst och lite konstigt är det ju..men härligt samtidigt..att kunna ge sig hän på det viset och inte tröttna ens på så många år..det är en konst i sig..



Mmm kan tro att du är trött nu..:)

2009-08-19 @ 21:28:06
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

guuu vilket jobb å va fint det ser ut att va där!

2009-08-19 @ 22:51:39
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag har tänkt många gånger att jag skulle vilja sett det, speciellt när vi bodde i Helsingborg och ofta var uppe vid Kullens fyr. Nu har jag blivit ännu mer motiverad att klättra dit. Tack för inspirerande bilder.

2009-08-20 @ 08:20:47
Postat av: Jungfrun

Kul att se. jag trodde inte det där fanns kvar. Det har väl varit en del skriverier om att det är nedskräpning...eller?

2009-08-20 @ 20:06:42
URL: http://jungfrun.blogg.se/
Postat av: Suss

Det har hänt mycket där vid Nimis sen jag var där och tittade för kanske 18 - 20 år sen. Dags att göra en tur till Skåne igen för att uppdatera sig lite.

2009-08-20 @ 23:02:39
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: skogsfrun på dal

Tycker nog att konstverken* stör utsikten och den vackra naturen, men de drar tydligen dit folk och det är ju bra att komma ut i friska luften;))

2009-08-21 @ 12:25:08
URL: http://www.barasaras.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0