Ännu mera snö !!!

Jag måste bara visa hur mycket snö vi har fått i Tomelilla.
Ser mysigt ut inifrån.....men så mycket snö att flytta....puh..
Var tvungen att mäta hur mycket snö som kommit ..hela 47 cm
det är på fram sidan av huset. Det var någon cm mer på baksidan
otroligt.
Jag som sa att jag ville locka fram vintern om min snögubbe kom fram
men jag ville inte ha så här mycket snö.....man blir visst aldrig nöjd.
Det snöade så mycket att till och med snöflingorna fastnade på kortet.
Nu har jag skottat snö så att snö skyffeln gick isönder.
Får nog köpa en som är lite stabilare.
Har precis tagit en god välförtjänt kopp kaffe med en god ägg och sill
macka.
Här kommer ett kort från altanen....en bakelse !!!! en snöbakelse
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Fantastiska bilder! Ja i Skåne kan vintern slå till med besked...för att dagen efter försvinna i ett nafs. Så icke denna gång tror jag, ni kanske t.o.m. får en vit jul:) God helg och lyckosamt 2010 önskar Dalbobönnera/skogsfrua

2009-12-20 @ 14:23:20
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Em

Hahahahahaha! Helt enormt ju! Det måste skapa massor med trafikproblem etc, men oj vad mysigt det är!

2009-12-20 @ 14:32:58
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Lena

Ja, ni har nog fått mer snö hos er än här hos oss.

Jag läste på textTvn att det var lite problem i Skånlandet på vägarna.

//Lena

2009-12-20 @ 16:21:19
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Fina bilder...och ja, ni har verkligen fått en hel del snö.

Här i Stockholm, har det också kommit en hel del för ovanlighetens skull, men kanske inte lika mycket.

Men det känns toppen att äntligen få uppleva vinter i Stockholm igen.

Ha det så gott

Kramar

2009-12-20 @ 17:10:34
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Erica

Vilka härliga bilder. Snön ligger inte lika djup här i blekinge. 20 cm kanske. Men ikväll är det 9 minus!! Var nere i källaren och letade fram vinter kängorna idag.

2009-12-20 @ 19:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0