Melodikrysset nr.50 2009

Idag lyser solen...härligt
Krysset gick bra tyckte jag
Här är mitt svar som jag skrivit.
.
Första uppgiften för dagen var en dubbel fråga
Vem sjunger ? både för och efternamn
låten vi hörde var "För kung och fosterland"
Han som sjunger den heter Magnus Uggla
Magnus på L2 och Uggla på L1.
.
En engelsk version av "Änglamark" fick vi höra nu
man förknippar den med Sven-Bertil Taube
Änglamark på V5.
.
När det kommer klassiskt så får man lite ont i magen
men det löste sig även denna gång.
Detta klassiska verk av Jacques Offenbach
och den heter "Hoffmans äventyr"
ordet äventyr in på L5.
.
Lotta Engberg och Jarl Karlsson sjöng "Kärleken kommer"
det är en dikt av Nils Ferlin
Hans efternamn Ferlin in på V6.
.
Dubbelfråga igen Vi fick höra "Let it be"
av John Lennon och Paul Mcartney
Let in på V13. och it på V8.
.
Dubbelfråga nu handlar det om en svensk film
"Skenbart" sången som Helen Sjöhom sjöng
heter samma.
Skenbart på L4. och Helen på V15.
.
En låt som man förknippar med Cornelis Vreswijk
en 11 ord lång titel
"Balladen om herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind"
vi skulle skriva det 7:e ordet på L12
den på L12.
.
Halvlek
.
Sanna Nielsen sjöng "Empty room"
hennes förnamn in på V9 Sanna.
.
Klassiskt igen och denna gången från Carmen
och låten "Toreador"
vem som sjöng uppfattade jag inte
men Carmen in på L3.
.
Bennys spelade "Du är min man"
sista ordet man in på V7.
.
En dansk version av "Under ytan" av Uno Svenningsson
här sjöng Sös Fenger "Inderst inde"
Ytan på V10.
.
Lite försmak av nästa veckas julspecial.
Walter Scholz spelade "Ave maria"
Ave på L11.
.
sista uppgiften för denna lördag
En kareoke låt
Det var "Fångad av en stormvind"
3.e ordet en in på L14.
.
Så avslutar jag med denna sång
Sös Fenger "Inderst inde"
.
Ni får ha en härlig lördag
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0