Melodikrysset nr.51. 2009

Det var inte så mycket folk i affären, rent för dåligt väder.
.
Har löst krysset nu.
Här kommer mina svar.
Första uppgiften för dagen var vem sjunger ?
Vi hörde "Heliga Natt" med Jussi Björling
Hans efternamn Björling på L2.
.
En dubbelfråga nu ..Vad heter melodin ?
Vi hörde "Hej mitt vinterland" med gruppen 1961
Mitt på L6 och vinterland på V7.
.
Så var det Åsa Jinder som spelade "Gläns över sjö och strand"
1:a ordet som man sjunger är gläns L4.
.
Vem sjunger nu då ?
Vi hörde Bing Crossby sjunga "I´ll be home for christmas"
hans förnamn Bing på V2.
.
Dubbel igen
En trombon solist som spelade "Det är en ros ursprungen"
Det var Nils Landgren spm spelade så vackert.
Hans förnamn Nils på L3. och tredje ordet
en på V12.
.
Vem sjunger "Jungfru Maria" jo det gör Sten Nilsson.
Sten in på V8.
.
Så en dubbel fråga igen.
Vad heter melodin ? Det var "Nu är det jul igen"
Nu in på L15 och ärV13.
.
En stämningsfull duett med Carola Häggkvist och
Christer Sjögren. De sjöng "Juletid"
Christer in på L1.
.
En popp grupp ..vilken ?
Låten heter "Last Christmas" med George Mikeal.
Poppgruppen heter Wham.
Wham på V5.
.
En svensk välkänd artist som sjöng "Mary Christmas"
Det var Jill Johnson.
hennes förnamn Jill in på V9.
.
En annan vacker melodi som "Jul, jul strålande jul "
Denna gången hörde vi Loa Falkman som sjunga.
Loa in på L10.
.
Nu handlade det om några bibliska figurer.
Låten var "Stjärna över Betlehem"
Figurerna blir då änglar
Änglarna i bestämd form flertal
Änglarna på V14.
.
Sista uppgiften för denna lördag
Vem sjunger "Ett julkort från dig"
Det var Anna Book.
Hon skulle visst suttit i en släde hos Jackob´s stege
Anna på L11.
.
Ni får ha en härlig snöig lördag
för det ska jag ha
Nu ska vi göra knäck....tralla tralla la la  la  la...........
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Ia

Det var väl onödigt lätt idag :S



Kram i vinterkylan!!

2009-12-19 @ 16:17:17
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Inte nog med att du är så trevlig,du har ju lite mellan öronen också!Det är ju inte alltid detta går hand i hand.....



Önskar dig o de dina en så underbar jul ni kan ha



STORA KRAMEN FRÅN VÄSTANBÄCK

2009-12-19 @ 16:18:49
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag har inte lyssnat på melodikrysset på flera år, men blir lite sugen när jag läser ditt inlägg. När jag var barn brukade vi alltid lyssna och jag vann faktiskt LP-skivor ett par gånger.

2009-12-20 @ 10:10:33
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0