Melodikrysset nr 1

Tjingeling på er !!!

Ett nytt år och med 52 st nya melodikryss framför oss, tänk va kul.

Första uppgiften var V10 en känd TV figur vilket roll namn hade personen jo Kurt Olsson som sjöng "Leva livet" så Kurt in på V10

Nu blev det klassiskt som skulle få oss att tänka på något fabriserat något efektfullt som vi har precis upplevt
fyrverkerier. L1 med 12 bokstäver fyrverkerier.

En sång av en av de stora förnamnet skall in på V1 Fred Åkerström. Namnet Fred in på V1

En dubbel fråga nu vilket namn ingår i visan jo Elvira Madigan. Elvira på L2 och Madigan på L3

Nu fick vi höra "För att du finns" en melodifestival bidrag av Sonja Aldén. Hennes efternamn skall in på V8

L9 skall rätt ord ur titeln och refräng in . Det var Strangers in the night som spelades men jag kommer inte på den svenska titeln men Natt passar in på L9

Nu en barnvisa "Om pappa ville ge mig en femöring" då skulle hon handla... Vi skulle komma på ordet mynt som skall in på V12

En film musikal spelades nu Bee Gees "Staying alive" skulle få oss att tänka på Saturday night feever. Så saturday skall in på L4

Nu blev det svensk film musik Lena Nyman sjöng " Vargen ylar" för Ronja i Ronja Rövardotter  så ordet rövardotter in på V6

En kort fråga vem sjunger? jo Cher sjöng "Believe" Cher in på L5

På V3 med 5 bokstäver ska rätt ord ut titel och refäng in " "Tank you for the music" Music passar in på V3

Ny kort fråga ur titeln 4:e ordet med 3 bokstäver " Då går jag ner i min källare" 4:e ordet blir ner som skall in på L11
Jag tänker på Pierre Isaksson när jag hör den låten.

Sista uppgiten för dagen. vi fick höra en annorlunda version av "Det gör ont" Det var  M.A.Numminen som sjöng och vilken valuta har han i sitt hemland? jo euro så euro in på V7.

Kommentarer
Postat av: Erica

Hu vilken hemsk version!! Tack för hjälpen med krysset. Kunde inte det där med myntet och inte Elvira madigan heller. Kram

2009-01-03 @ 16:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0