En skämtsam son

Måste berätta en grej. Vi satt och åt middag nu ikväll (en god middag som min "lilla gubbe" hade lagat.)
Sonen tyckte att köttet var lite segt som en läder sula. Han tyckte att förra gången var mycket bättre. "Lilla gubben tyckte att jag kan flytta om det inte passar, "jag kan ta huset på ryggen och gå" men då säger sonen ...."med din dåliga rygg.. det blir inte bra, den är ju 60 år gammal ..det är bättre att du tar ett litet tält istället det blir mycket lättare...... ha ha ha ha......." Jag kunde inte låta bli att skratta jag med, för det var ju mitt i prick. Vi åt färdigt och jag la min lilla vetekudde i ugnen för att värma den en liten stund, för att lägga den runt min hals, men glömde den ....hu jeda mig... Efter en lång stund kom jag att tänka på min kudde i ugnen, den var ganska varm eller rättare sagt het. Jag frågade om min "lilla gubbe" ville ha lite värme så jag la kudden på hans mage han skrek i högan sky precis som Alfred i Emil när Emil lägger ett grytlock på hans mage.
Nu vet jag hur Alfred kände det säger "lilla gubben" Ni skämtar riktigt med mig i kväll först tältet på ryggen och nu värmen på magen, vad ska ni hitta på härnäst.

Kommentarer
Postat av: Petra

haha. stackars pappa! :)

2009-01-23 @ 20:04:17
Postat av: Lena

Stackarn, det är inte alltid så lätt.

2009-01-23 @ 22:09:53
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Lena

Du är välkommen till min blogg :)

2009-01-23 @ 23:22:09
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0