Boken är läst

Nu har jag läst Berlinerpopplarna.
Det är en tiologi av Anne B Ragde.
Den handlar om en familj som det finns en hel del gömt i garderoben.
Den handlar om tre bröder
den äldste brodern Tor mellan brodern Margido och
yngste brodern Erlend och huvudpersonen i boken deras mor Anna.
Hon dör och det är nu som hemligheten kommer fram.
Och som om det inte räcker så dyker det upp en dotter Torunn
 till Tor som ingen visste om  mer än Tor.


En tragisk bok men samtidigt spännande.. om man nu kan säga så
om en familje tragedi. Man blir så uppslukad av boken att man inte kan
låta bli att läsa vidare för att få reda på hur det går.
Jag ger den betyget 5 av 5 möjliga.  Mycket bra.

Nu ska jag fortsätta med 2:a boken av tre.
Den heter Eremitkräftorna. Nu fortsätter historien om denna familj.
Den tredje boken heter Vila på gröna ängar

Jag ser fram emot att läsa fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Berlinerpopplarna har ju gått som TV-film, den var jättebra! Ett bra boktips att läsa hela trilogin. Ska försöka hitta dem på bibblan.

Frukt är iallafall nyttigare än godis och egentligen lika gott, man blir ju fortare mätt också. Så kör du på det och kanske bilringen* försvinner på köpet;)

2009-07-21 @ 20:37:17
URL: http://www.barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Stefan

Tack du. :-D

Glöm nu inte att sprida ordet.

Kram

2009-07-21 @ 20:42:15
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: sissi

Jag har oxå läst boken och just när jag läst ut den gick den som serie på tv...Sissi

2009-07-22 @ 20:59:36
Postat av: ASSA

En spennede serie!

I norge har vi sett den filmatiserte versjonen på TV også :)

2009-07-25 @ 22:58:01
URL: http://assasfotoblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0