Melodikrysset nr. 27 2009

Jobbat idag igen så därför är krysset lite sent även idag
så jag lyssnar på radion  i efterhand.

Den första uppgiften var vad gruppen hette som sjöng
och det var Östen med Resten så på V1 ska det stå
Östen med resten låten var "Hon kommer med solsken.

Nästa uppgift var något från växtriket "Tiotusen röda rosor"
en Thore Skogman låt. rosor och i en tal så blir det
ros på L5.

Nu fick vi höra Tage Danielsson som sjöng en protestvisa
som hette "Det är proffsen som gör att rosorna dör, ge mig hellre
en glad amatör"  Tage på L2.

En barnvisa och det var "Mors lille Olle" och det är
Alice Tegner som skrivit låten Olle på V6 och Tegner på L10.

Nu sjöng Petra Nielsen sin "Tango tango"
Hennes efternamn ska in på L3 Nielsen.

Nu blev det en trippel fråga och nu fick vi höra
en Evert Taube visa "Så länge skutan kan gå"
Lilla ordet in på V13 och skutan på V9
och till sist Evert Taube på V15.

Halvlek

Nu blev det en fransk version av "Lyckliga gatan"
2:a ordet i svenska titeln ska in på L7 gatan.
Denna låt förknippar man med Anna-Lena Löfgren

En musical nu och det var från Sound of music
ramsan var "Do-re-mi" det lilla ordet re in på V8.

Jan Johansens låt "Se på mig" fast på engelska.
Första ordet in på L14 Se.

Nu en wienervals från Österrike så
Österrike på L1.

Nu fick vi höra Johnny Logan sjunga sin "Hold me now"
han sjöng den 1987. Han kommer från Irland.
Irland på V11 och siffran sju på L13.

Sista uppgiften var en dubbelfråga.
Nu hörde vi Mats Paulsons "Det går en vind över vindens ängar"
Det in på L12 och en på L4.


Skolsken har vi i överflöd. I alla fall här i Skåne
Ni får ha en fortsatt härlig sommar dag
Nu ska jag gå ut och lägga mig i hängmattan och bara ta det lugnt.

Hej svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0