Melodikrysset nr.30 2009

Antingen så är jag inte vaken eller så är inte min hjärna med
för jag tyckte det var en aning svårt idag.
Jag fick använda geni knölarna riktigt idag.

Första uppgiften var ju lätt Vem sjunger låten "Snälla, snälla"
Det är Carolina af Ugglas och en del av hennes namn
skulle in på L17 och det blir lilla ordet af L17.

Sen var det "Gamle Svarten" som spelades och var står en
häst jo i ett stall så på L16 stall.

Nu fick jag rent hjärnsläpp
Vilken engelsk rockgrupp sjöng "I cant dance" det var Genesis
efter mycket rynkor i pannan. Tänk va still det kan stå.
Genesis på V14.

Nu blev det en dubbelfråga.
Vem har skrivit "Den första gång jag såg dig" ?
Det fick jag slå upp och det var Birger Sjöberg
och det 5:e ordet
Alltså Sjöberg på L1 och såg på L15.

En signatur för en tecknad figur fick vi höra nu.
Lennart Palm spelade för oss. Ett tvådelat namn
på figuren . Hjärnsläpp igen ......
Efter en stund kom det Scooby-doo ...
Scooby-Doo in på V1.

Dubbel igen.  Vem sjunger ? Vi hörde "Every day"
och det var Buddy Holly som sjöng.
Buddy på L3 och Holly på L12.

Nu kom vi till en fråga som jag inte kunde
så jag gissar faktiskt .. jag skrev Öland på V6.
Man kan kalla det för hjärnsläpp igen.

Halv lek

Nu fick vi höra "Little dysfunk you" med The Ark
och deras sångare Ola (Salo)
Ola på L2.

En populär saknad blåsare ? Den som jag kom att
tänka på var Arne Domnerus. Vad låten hette har jag ingen aning om
men det räcker ju med hans namn.
Arne på V7.
Har fått en påminnelse att det är Arne Lamberth istället
tur att förnamnet stämde
Tack för tipset.


Nu en filmfråga. Vad heter filmen?
"I had the time of my life" och det är filmen
Dirty Dancing. Den filmen var bra.
Dirty på L4 och Dancing på L10.

Ytterligare en dubbelfråga. En melodifestival låt från 2005.
Fast här i en Bamse version "Bulleribång"
På riktigt heter den "My number one" med Helena Paparizou.
My på V11 och one på L5.

En liknelse? Något behagligt, ömhetsbevis ?
Jag fattade ingenting. Jag tror att det handlar om eld
jag skrev eld på V9.

Kikki Danielsson sjöng på engelska och låten
heter "Du ger mig bra vibrationer" på svenska
Första ordet i den svenska texten, och vem har skrivit
den texten ? Jo Ingela "Pling" Forsman
Du på V8 och Pling på V18.

Sista uppgiften för idag var en TV-serie
Den kände jag igen "Pang i bygget"
Den kvinnliga allt iallo roll figuren heter Polly
Polly på V13.

Här är det Rolle som tolkar Birger Sjöbergs " Den första gång jag såg dig"

Ni får ha en härlig lördag. Nu ska min hjärna få vila en stund.

Kommentarer
Postat av: Nickan

Hej! Allt väl? Ja, idag gick det som hejsan med krysset. En liten fundering bara, Arne på V7 Var det inte Lamberth? Han spelade väl trumpet,tror jag. Dompan spelade altsax och klarinett. Jag försöker komma ihåg vem som gör vad för frågorna återkommer eller ja föremålen! Ha dè

2009-07-26 @ 01:01:15
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0