Radio

På morgonen denna dag började lika tokigt som den slutade
Fast nu la mobilen av på riktigt jag fick inte igång den
mannens mobil gick och det är model äldre han blev allt lite mallig.
Jag använde hans mobil för att ringa hem och få hjälp.
Jag var allt lite nervös det får jag medge för Radio Kristianstad skulle ringa
och intervjua och höra var vi var någonstans.
Under denna tiden som jag hade fullt upp med att fixa telefonen så
körde mannen och när jag tittade upp så var vi i Kiruna nu var kl 10,45
på tisdag förmiddag.

Klockan kvart över 11 så ringde telefonen och det var Helen på
Kristianstad radio och hon frågade hur det var och var vi var någon stans
Ja vi sitter i centrum i Kiruna och nu har vi kört 191 mil.
hon frågade lite av varje och det blev lite musik och sen lite prat till.
Kvart i 12 la jag på luren och vi gick till turist byrån och fick lite information
om Nord kap.
Därefter så gick vi och växlade pengar till norska pengar för det kostar
att komma till Nord Kap.
Vi handlade också lite mat på COOP och jag använde mitt medmera kort
och det funkade även där.

Mot den norska gränsen och Torne träsk det finns lite snö på bergs toppen.

Helt otroligt så enastående.

Här köpte vi en ren korv men hoppade över kaffet för det var så röket där
inne för dom hade eldstaden igång och dom värmde soppa över elden.
Nu var vdet snart kväll och vi kände oss nöjda för dagen
Bjerkvik, Settermoen och Moen, Storslett och till sist var det Långfjordbotne
 det ställe som vi övernattade på och då var tisdagen slut.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vi hörde dig på radion ......... det lät bra !!

2009-06-14 @ 21:28:57
Postat av: Ebba

Riktig rikskändis , (Radiopratare) Det kanske blir TV nästa.

2009-06-14 @ 21:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0