En nattlig tur

Man går och lägger sig och sover som  prinsessan på ärten.
men vaknar med öken i halsen
inget mer att göra än att gå upp och råda bot på det torra och lösningen finns
i köket.
Nu får man för sig att man ska smyga som den siste mohikanen, och inte tända lampan.
Antingen så har den siste mohikanen stora fötter eller så sticker sängbenen
ovanligt långt ut, för SMACK ett sängben och en liten lilletå  det blev inte så bra ...aj aj aj ...
men det kan man ju inte skrika ut mitt i natten om man är den siste mohikanen.
Man biter ihop och blir högröd i ansiktet.
Väl ute i hallen, så är nästa hinder en trapp, första steget knarrar så förskräckligt,
så man tar tag i ledstången och försöker att hoppa över detta steg, vad händer då
jo man trampar på nägot mjukt och varmt som fräser till och sätter klorna i benet.
Nu har hjärtat hamnat uppe i halsgropen och man sväljer för allt vad tygen håller
men hjärtat dunkar på som sjutton och sitter visst utanför, det känns så iallafall.
Nu blev det liv i luckan, katten for iväg som en raket och
gömde sig under nägon soffa i huset,  en annan
dunsa ner för trappan som en stor
man hamnar på nedersta trappsteget, Där sitter man och känner efter
om man har alla benen i behåll.... jo det verkar så...., då dyker "lilla gubben" upp på översta steget
och undrar vad i hela friden jag håller på med ? ...Jag ska bara ha lite vatten säger jag,
- men måste du väcka hela huset för lite vatten säger "lilla gubben".
Han har nog rätt, det hade nog både gått fortare och tystare om jag hade gått som vanligt.
Nä.... den här sista mohikanen ..lägger nog fjädern på hyllan och tänder lampan och går tyst och försiktigt nästa gång det blir öken i halsen det är en sak som klar. Några fler vådliga natt turer vill jag inte vara med om.

Kommentarer
Postat av: Erica

HA HA Den var bra den! Stackars katt :-) och stackars din tå och alla andra ben i kroppen. Hi hi.

Ha en trevlig kväll med lets dance kan jag tänka.

2009-03-13 @ 16:15:08
Postat av: Petra

Smidig mamma man har och stackars Bamse! :P

2009-03-13 @ 16:56:58
Postat av: Fia

Hahaha! Den siste mohikanen kanske inte hade trappor i huset och katter som låg i vägen!

2009-03-13 @ 17:54:42
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Mari Andersson

så, det kan gå.

nä, du har nog rätt. det är bättre att tända lampan och se var man går hän.

snart är det lets dance...

vem tror du åker ut ikväll ?

jag hoppas på elisabeth, honhar inte mer att ge där faktiskt.

önskar dig en trevlig kväll / mari

2009-03-13 @ 19:16:23
URL: http://maradesign.blogg.se/
Postat av: elena cn

Haha! Vilket nattligt äventyr. Jag satt med andan i halsen när jag läste...stackars lilla tå!

2009-03-13 @ 22:44:14
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0