Melodikrysset nr. 11 2009

Jag höll på att ge upp idag bara för ett ord, men skam den som ger sig, så här blev min lösning på dagens kryss.

Första uppgiften för dagen blev vad heter fartyget och det heter Albertina så skriv Albertina på V1.
Låten heter "Det byggdes ett skepp uti Norden"

En dubbel fråga Nu fick vi höra "tio tusen röda rosor" och rosor i ental blir ros på L3 och han som har skrivit denna låt är Tore skogman och hans initialer TS ska in på L12.

Nu fick vi höra Petra Nielsen sjunga "Tango Tango" från melodifestivalen 2004, hennes efternamn Nielsen på V6.

Tomas Blank spelade "Brevet från lillan" och första ordet ska in på L2 brevet.

Dubbel igen, nu hörde vi Sven-Bertil Taube sjunga ihop med Lisa Nilsson "Som stjärnor små"
Sven-Bertil in på V8 och Lisa på V13.

Lilla Idas sommarvisa spelades nu och vilket rollnamn förknippar vi med visan? jo Ida på L14.

Melodifestival låt med Agnes Carlsson hon sjöng "on and on". Hennes förnamn och artist namn in på L1 Agnes.

Nu har vi kommit halvägs.

En film som blev en klassiker och den hette på svenska "Aldrig på en söndag". Aldrig på L5 och Söndag på V15.
sången sjöngs av melina Merkouri.

Signatur melodin till "Det ska vi fira" den heter "Strö lite rosor" Första ordet Strö in på V11.

Nu fick vi höra en känd låt av ABBA och det var Waterloo. Han som satt vid party orgelen var Nils Dacke  så Nils in på L4.

Nu kommer vi till min svåra uppgift efter mycket letande så kom vi fram till att det var Sebatian Bach som var kompositören
Bach in på V10.

Melodifestival låt igen, nu fick vi höra "Kom och ta mig långt här ifrån" med Brandsta city släckers, året var 2002
Ett ord i Gruppens namn är Brand så skriv Brand på L9.

Sista uppgiften för idag var en amerikansk sångerska som heter Norah Jones och hennes senaste cd "Come away with me" och låten "Don´t know why" Norah ska in på L7.

Detta var hela krysset för idag.

Nu räknar vi ner timmarna till melodifestivalen som är ikväll.
Undrar vem som kommer att vinna.




Ha en fortsatt trevlig lördag.

Kommentarer
Postat av: Lena

Du lyckades även idag med Melodikrysset.

Ha en bra helg

2009-03-14 @ 12:47:57
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: vivan

Kul att det är fler än jag i bloggvärlden som kryssar!

Yngsta dottern och jag kryssar de lördagar jag är ledig...jättekul!Dena gång var det lätt...men det är det ju alltid när man kan!!

Kramen!

2009-03-16 @ 11:07:41
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0