Melodikrysset nr 13 2009

Det var en kryss adress som jag inte kan men man kan ju alltid gissa.
Så här blev mitt förslag till dagens kryss.

Första uppgiften "Carola Häggkvist" började även denna lördag med "Evighet" från en melodifestival.
Evighet passar på L3.

Nu en dubbel fråga. Hur sjunger vi visan på svenska?  "Min hatt den har tre kanter" så på min på V9 och hatt på V10.

Nu hörde vi "Suzzie Tapper" sjunga "Visst finns mirakel" Hennes efternamn Tapper in på L11.

En dubbel igen Nu kom en knepig fråga för mig men jag kände igen Pekka Langers röst så jag fick gå den vägen och då kom det fram att programmet hette "Natttuppen" med tre T:n i rad Pekka in på L6 och natttuppen på V12.

En nybliven jubilar Owe Thörnqvist 80 år nu i mars han sjöng sin egna "Rumba i Engelska parken" Owe in på L5.

Vad bjuds hon med att få göra ett verb "bicycle gjord för två" då kan man åka. skriv åka på V8.

Nu kommer vi till en Evert Taube visa som jag inte kan så jag gissar att ordet ska var nu på L13 Nu.

Halv lek

En splitterny cd av Marit Bergman och låten heter "BangBang". Bergman ska in på L1.

En klassisk fråga och det är inte min speciallite precis men denna snubbe heter "Gioacchino Rossini".
Rossini in på V7.

Nu var det en fråga om vad det var för en sångstil och det var Barbershop på V1.

En TV signatur som var på 60- talet. Den missade jag aldrig och det var Helgonet på svenska, men på engelska heter den "The Saint" saint på L4.

En trubadur som jag inte hört förrut och det var Björn Rosenström som sjöng "sockiplast". Rosenström på L2.

Nu hörde vi "I natt jag drömde" och en upplevd sådan blir Dröm på V14.

En färsk cd igen och det var "Per Gessle" och The party pleaser". Hans förnamn Per på V15.
och det var sista uppgiften för idag.

Dagens sång får Carola Häggkvist och "Evighet" bjuda på


Ni får alla ha en bra lördag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0