Inte ett bad idag iheller

Tog en liten promenad vid stranden. Det blåste och var ganska kallt.

" Lilla gubben" frågade om jag skulle ta ett dopp. Jag tvekade......
Skulle få 1000:- om jag gjorde det.

Om man ska följa skylten så avstår jag. - Gå ut ....simma tillbaka....
nej om det ska bli ett dopp
så blir det ett dopp vid strandkanten......eller....
Det räcker med att ta en bild mot den lilla byn Vitemölla utanför Simrishamn.
Det ser kallt ut...
Ser inte alls inbjudande ut....... Att bada menar jag..........Byn är en liten mysig by.

Sitter precis och undrar hur många grader det är i vattnet....5 plus grader i luften ..hm.....kanske lika många i vattnet.
Undrar om man skulle våga göra en sån grej. Det finns ju vinterbadare... Då är man ju en kruka i jämförelse med dom.
Finns det någon som provat på och bada i havet vid denna tidpunkt i Sverige.

Undrar om erbjudandet finns kvar längre fram........ Vad tror ni........

Kommentarer
Postat av: Helena

Härliga bilder men jag hade också avstått doppet även för 2000:- Men, hade maken velat ha ut dej i de strömmarna ;0(

Ha det gott, han menade nog inte så.

Snygg sida du har fått till.

2009-03-01 @ 17:21:01
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Lena

Härliga bilder från Skånelandet. Vi har planerat att åka till Skåne i påsk. Då är det konst för hela slanten.

Tack för att du höll tummarna för oss när vi skulle bygga om bokhyllan. Titta gärna in på min blogg för att se resultatet. Det blev inte så dramatiskt.

Ha de

2009-03-01 @ 17:39:46
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Annica

Brrrr! Så kallt det ser ut! Hade inte heller badat om jag var du.

Ja den här lösningen är den bästa av alla världar. Alla får behålla kakan och även äta av den kan man säga.

Hoppas du får en trevlig kväll!

2009-03-01 @ 17:46:50
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Petra

ska du inte på bio idag? Jag fick precis veta att den nästan var 3 timmar lång. Puh!

2009-03-01 @ 17:47:59
Postat av: Mita

Vete tusan om jag inte gjort det......

om det funnits bastu i närheten hade jag inte tvekat.

Jag är en riktig badnymf, kallt eller varmt vatte spelar ingen roll. Det blir snabbare dopp bara om det är kallt....=)



/ Mita

2009-03-01 @ 18:42:47
URL: http://ullabita.blogg.se/
Postat av: Micke

Varför bada när det är kallt?

Det låter inte friskt eller?

Jag har en hund

som badar när det är kallt.

Men han är frisk eller? he he

Va Skåne är vackert.

Kram

2009-03-01 @ 19:19:37
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Erica

Hur går det med din sida, för hos mig är det vita fältet fortfarande förskjutet till vänster så att blommorna hamnar under. Bara lite nyfiken. Vilken film skulle du se? om den var 3 timmar lång så kanske det var "Australia" och den kan jag verkligen rekomendera den, de 3 timmarna gick fort. Vi var helt stumma av alla intryck när vi kom därifrån. Den är mäktig

2009-03-01 @ 21:16:47
Postat av: Mari Andersson

Åh, vilken vacker bild på den lilla byn och det "talande" havet. Jag hade minsann inte badat när det ser så kallt ut. Är i och för sig en badkruka även på sommaren. Den enda gången jag har badat mycket var när vi var på Kreta 2007, där var det varmt och gott vill jag lova. Längtar dit igen..

Önskar dig en bra dag

2009-03-02 @ 10:16:05
URL: http://maradesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0