Röntgen !!!

Som sagt så har jag varit i Lund idag på sjukhuset och gjort en
stor PET/CT undersökning.
Den här undersökningen är inte så speciellt svår,
först ska man ligga och vila i en timme och under den timmen ska man dricka
1 liter vatten som det finns en viss mängd med kontrast i.
Det är inte precis gott .... det är så där... det går att dricka...
Nåja.... sen kommer en sköterska och ger en dos i armen med radioaktivt ämne
som ska susa runt i kroppen en stund och därefter så är det
röntgen som gäller.
Man får lägga sig ner och sen körs man ut och in i en nästan som en  tunnel.
Hela kroppen från knopp till tå ska röntgas.
En dos med extra kontrast sprutas in i armen och då känns det ganska varmt
i hela kroppen och snabbt går det också... det verkligen rusar runt i kroppen, fingrar, tår
ja allt blir jätte varmt.
Allt tar cirka 2,5 timme.
Nu var jag rejält hungrig eftersom jag skulle vara fastande och bara dricka vatten.
Jag kom ut därifrån kl 13,30. Jag åt en banan på stående fot och sen blev det
kaffe och en god bulle med gott pålägg.

Nu är det bara att vänta på svaren någon vecka... så får vi se vad som händer.
Det är andra gången på kort tid jag gör denna röntgen.
Tankarna går runt ihuvudet fast att man låtsas som om det regnar.
De finns där i nacken hela tiden och kryper fram lite då och då.

Nej .....nu ska jag tänka på annat en stund......
Nu får jag ut på en blogg runda och se vad ni har hittat på.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Usch så läskigt med en massa konstigheter i kroppen.

Du låter lite orolig?

Trist att gå och vänta på svar.

Är d et nå´t farligt dom letar efter?

Du behöver inte svara på det om du inte vill...

Kram

Postat av: Inger Maryissa

Oj det låter som en jobbig röntgen.

Kan tänka mig det känns oroligt att vänta på svar från den.

Men hoppas allt är ok.

Kram

2009-05-07 @ 22:05:48
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Tackar. Jag det är härligt när man kan sätta ut blommor, då är det vår.

När jag röntgade skallen så slapp jag dricka massa innan utan det blev bara den sista varmdosen jag fick.

Dottern blev jätteillamående av den så hon fick inte behålla nåt.

Olika är det.

Varför måste du göra en så röntgen?? Ja, du behöver ju inte svara om du inte vill såklart.

JAg ska in på röntgen nästa vecka för ryggen.

Massa kramar



2009-05-08 @ 07:36:05
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Svägerskan

Hoppas du vet att vi hoppas och tror att allt är OK.

2009-05-11 @ 11:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0