En ny bok

Jag har fått en ny bok. Fick den av min yngsta dotter.
Jag läste hans förra bok om vår mat i den "Hemlige kocken"
Denna är ännu mer uppdelad och kommer med mer tips om alternativ
till vad man kan göra, köpa istället.
Har kikat lite grann i den och den är jätte bra.
Bra att ha när man är osäker om något,
den kommer att bli min uppslagsbok om konserveringsmedel och
många andra konstiga ämne som finns i vår mat.
Får nog erkänna att jag blivit lite mer noggrann om vad jag stoppar i mig
och även köper till övriga familjen.
Det finns säkert någon som tycker att jag är lite konstig som
håller på med maten så här....men men jag gillar inte att de stoppar
i så många färg ämne och annat skräp bara för att tjäna massa pengar
på oss.
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Mari Andersson

det var ju en bra bok. de flesta hör bara det där med e-nummer och räknar hur många det är, men de tittar inte på vilka e-nummer det är. allt har ju e-nr till och med askorbinsyra. vissa av dem är ju inte farliga och måste till för att maten ska bli bra. nä, jag köper inte så ofta halvfabrikat så jag läser sällan på förpackningarna. men det är bra att det uppmärksammas. han som har skrivit boken är han kunnig i ämnet eller bara upprörd över alla e-nr ?



ha en bra dag / mari

2009-10-26 @ 08:42:34
URL: http://maradesign.blogg.se/
Postat av: Anmaja

Den boken vänta jag på! Har beställt den för över en mån sen från Bokus, jag hoppas den dyker upp snart. Är övertygad om att den är bra.

Anmaja

2009-10-29 @ 16:15:13
URL: http://blogg.omakastengods.se
Postat av: Natta Jones

Ja, jag blir så äcklad när jag tänker på hur mycket skit vi stoppar i oss varje dag. I ett perfekt liv skulle jag bara äta rena råvaror, vi får se hur det går när jag flyttar hemifrån!

Ännu fulare är det att folk sitter och trycker i sig så kallat "fullkorns-bröd" som igentligen inte är så jävla nyttigt, och som inehåller socker.

2009-10-30 @ 06:15:39
URL: http://nattajones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0