Melodikrysset nr.37 2009

Så var det lördag igen och solen lyser med sina
härliga strålar. Vi får ut och göra någor en sådan fin dag.
men först tar vi tag i melodikrysset.

Först fick vi höra Brolle sjunga "Veronika"
frågan till detta var vem har skrivit den låten?
Det har Cornelius Vreeswijk. Hans efternamn
Vreeswijk in på L2.

Walter Stoltz spelade "Ack du värmeland su sköna"
Första ordet ska in på V10 Ack.

Nu fick vi höra Sofia Källgren sjunga "Handen på hjärtat"
Hennes förnamn passar på L7 Sofia.

Nu fick vi höra "Oh Susanna" och frågan var vilket
kvinnonamn är det i visan och det blir Susanna på V7.

En instrumental låt igen och denna gången var det
"Någonting att äta, någonting att dricka"
Någonting på L3.

Vem sjunger nu? frågade Anders Eldeman
Det var Tommy Körberg som sjöng "Fait accompli"
med BAO som orkester
Körberg på L1.

Vad heter mannen i visan ?
Den ende som jag kunde komma på var "Fritiof i Arkadien"
och det passar också Fritiof på V9.

Nu hade vi kommit halvvägs

En instrumental låt med Nils Dake och han spelade
"Så gick det till när farfar var ung"
Frågan var vem sjunger man om och då blir det
farfar så skriv farfar på L6.

En sommar hyllning av Göran Ringbom
Han sjöng "En härlig svensk sommar dag"
hans förnamn Göran in på V11.

Gunnar Sandeberg spelade för oss
och här är jag osäker Kan det vara "Violen från Flen"
Det skulle handla om en gegrafisk plats, kan det vara Flen?
Flen på V6.

Nu var  det Alf Robertson som sjöng "Your crying eyes are blue"
Hans efternamn Robertson på L5.

Nu var det film musik. Här är jag också lite osäker
filmen "Agent 007 ser rött" ger ordet rött på V8.

Nu en ny förmåga Kevin Borg som sjöng sin "Street lights"
Hela hans namn Kevin-Borg på V1.

Sista uppgiften för dagen
Vem har varit med och skrivit låten
Låten kommer jag inte ihåg
Yoko Ono är namnet på låtskrivaren
Ono passar på L4.

Så var melodikrysset färdigt och
jag avslutar med denna låt.
Sofia Källgren och "Handen på hjärtat"



Nu ska jag ut i solskenet
Ni får ha en härlig dag.

Kommentarer
Postat av: Micke

Vi tackar mycket för den trevliga stunden.

O frun hälsar.

Mässan intas på söndan.

Kram familjen.

2009-09-12 @ 13:40:51
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Mita

Kunde inte läsa din blogg idag eftersom jag jobbat och inte hinner lösa krysset förrän imorgon. Tittar in igen då om jag inte löst det själv.....=)

Annars ha en bra fortsatt helg / mita

2009-09-12 @ 16:01:13
URL: http://ullabita.blogg.se/
Postat av: Lotta

Den låten hade jag glömt bort.

"Det är ju föresten den som är med i Livet är en schlager..."

Dotterns favvofilm.

Kramen

2009-09-12 @ 16:26:06
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Inger

Det lät som en trevlig stund..Jag är värdelös på att lösa detta..Jag tycker att man nästan måste vara flera generationer, för att kunna lösa allt..det var lättare när barnen bodde hemma..

Kramkramen..

2009-09-12 @ 18:18:11
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: viola Gunnarsson

Tack för hjälpen med L4.

Viola

2009-09-16 @ 11:56:52
URL: http://Lisa Viola T.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0