Melodikrysset nr.15.2010

En mulen och blåsig lördag idag. Bara 9 grader varmt.
Så har vi ett nytt kryss som vi ska försöka lösa.
Här är mitt förslag.
.
Börjar med låten "Underbart är kort"
eller "Happynnes will fly" på engelska
med Roger Hinchlie
Underbart på L1.
.
Vad heter flickan i visan ?
"Sweet Sue" spelades
så då får det bli Sue på V6.
.
Galenskaparnas "Man ska ha husvagn"
fast här sjöng dom om bredband istället
Husvagn på L5.
.
En - 80 tals poptryckare av Dan Hill
"När vi rör varann"
1:a ordet När på V11.
.
Nu sjöng en skådespelare för oss
en som vi annars ser som Wallander
låten han sjöng heter "Ett sista glas"
Skådespelarens namn är Krister Henriksson
Henriksson på V5.
.
En melodifestival låt "Il salvatore" "The Saviour"
med Anders Ekborg
Hans förnamn Anders på L4.
.
Janne Lindgren spelade "Ovan där"
1: ordet ovan på V10.
.
Halvlek
.
Dagens dubbelfråga
Låten vi hörde var "Alone again naturally"
sångaren var Gilbert O´sullivan
länge sedan man hörde honom
Gilbert på L2 och
O´sullivan på L3.
.
Låtens titel utgör ett namn ???
Här gissar jag bara så länge
får googla om jag kan komma fram till något annat
min gissning är Bill
Bill på V7.
.
Lars Winnerbäck sjöng "jag får liksom ingen ordning"
Hans förnamn Lars på V8.
.
Svensk film musik
Tänker på Hasse och Tage med en gång när jag
hör låten "Att angöra en brygga"
Om jag inte minns helt fel så sjöng Monica Zetterlund den.
1.a ordet Att på V12.
.
Jan Johansson spelade "Om pappa ville ge ja en femöring"
vad är det låten handlar om ?
Kan det vara mynt ?
Jag skriver mynt på V13.
.
Sista uppgiften för denna lördag
Lala Hansson sjöng en Albert Hammond låt
"Free elektric band"
Albert på V9.
.
Så var detta kryss löst
och jag avslutar med en av dagens låtar och
denna gången väljer jag
Lars Winnerbäcks "jag får liksom ingen ordning"
Ni får ha en trevlig lördag
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: sonja

Du är en ängel.Tack, Tack.

2010-04-17 @ 12:34:01
Postat av: hjördis

Hej min vän, gissade också på att det ska stå Bill på v 7. Löser krysset varje lördag och har jag inte möjlighet så får jag nästan ångest, men det går ju att lösa i efterhand på nätet.....

Föresten i Radio Jämtland har dom ett program som heter Melodiflätan som jag löser varje vecka och i torsdax vann jag för 4:e gången, så får man alltid ett litet pris, ska bli kul att se vad det blir denna gång. Kram & ha en bra helg // Hjördis

2010-04-17 @ 13:58:41
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Madeleine

Ja, det var så himlans trevligt. Kika in för härliga bilder från fina rosendals trädgård på djurgården i stockholm. =)

Kram Madeleine

2010-04-17 @ 16:36:11
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: carolina

Ja, lördagen var sååå kall i vinden. Bästa att inte vara ute. Men nu önskar jag dig en härlig söndag istället.

Kram//Carolina

2010-04-18 @ 06:25:48
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Lotta från Småland

Den låten är en favorit här!

2010-04-18 @ 20:56:08
URL: http://lottaochlivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0