Melodikrysset nr.48.2010

Denna lördag är det jätte mycket snö utanför fönstret.
kanske inte så kallt bara -3 grader
Så har vi ett nytt kryss att lösa
Nu är radion på gång, och öronen på helspänn......
.
VÅGRÄTT
V4. EJ ("Glöm ej bort att det finns rosor")Östen Warnebring
V6. JOKKMOKK (Jokkmokks Jokke) en geografisk plats "Rallarsving"
V7. KATALOGARIAN (Klassisk sång av Jonathan Lemalu)
V8. EGEN ("Jag vill ha en egen måne") Ted gärdestad
V9. ALAN (Alan Alda) känd i tv serien Masch.
V10. NEDAN (En fas av månen)
V14. CARLING (Gunhild Carling)"In the middle of the night".
.
LODRÄTT
L1. SKATTEN (Indiana Jones "Jakten på den försvunna skatten")
L2. SMÅLAND (Det är flickorna i småland)
L3. SKOGMAN (Thore Skogman)"Tio tusen röda rosor"
L5. JULIAN (Julian Lennon John Lennon´s son)
L6. JAKTEN (Indiana Jones "Jakten på den försvunna skatten")
L11. EWA (Ewa Roos)"Vilken härlig dag"
L12. ALLING (Morgan Alling)
L13. UNG ("Så gick det till när farfar var ung")Nils Dakke spelade
.
Kryssrutan ser ut så här.
.
Dagens låt blir en gammal klassiker "vilken härlig dag" med Ewa Roos
.
Nu ska vi se om vi kan komma iväg och handla lite saker
till skafferiet för det ekar lite i det.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: hjördis

Hej min vän, och tack för lösningen på v 7 i dagens kryss, där gick jag nämligen bet. Kram från ett vintrigt och kallt Lillhärdal, just nu -20

Hjördis

2010-12-04 @ 11:13:52
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Ingrid !

Nu är det Dig jag har att tacka för det jag inte kunde klura ut.V7har aldrig hört talas om.Fast jag är 67 bast.V14.o.Indiana Jones kunde jag inte heller.pojkbok det var långsökt.

Kan Du allt eller googlar Du lite också, så gjorde jag ialla fall innan.



Ha en fin Lördag i vinterkylan.Och Söndag

2010-12-04 @ 12:21:37
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Marie

Ingen vinst den här veckan heller! Vi får hoppas på nästa vecka istället. ;-)

Ha en skön söndag!

Kram

2010-12-05 @ 10:33:18
URL: http://marieslillablogg.blogspot.com
Postat av: Margaretha

Inget melodikryss här som vanligt....suck...

Det var några kloka ord i ditt förra inlägg... Man skulle ta över kattens sätt att leva lite mer kanske..hihihi.

Kram på dig vännen

Margaretha

2010-12-05 @ 15:10:19
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0