Melodikrysset nr.50 2010

Idag kommer krysset inte förrän nu.
Jobbat i affären idag. Sista helgen innan jul.
Här har det snöat hela förmiddagen och det fortsätter
fortfarande att snöa.
Så har vi krysset
.
VÅGRÄTT
V3. BRYAN-ADAMS ("Christmas time")
V6. NÄR (När juldagsmorgon glimmar")
V7. ABBA vilken grupp förknippas med låten
V8. SER ("Ser du stjärnan i det blå")
V10. JUL (Jul strålande jul) Åsa Jinder
V11. HOFFSTEN (Louise Hoffsten) "Wintersong"
V12. DION (Celine Dion) "Christmas eve"
V13. NAT (Nat King Cole) "Christmas song"
.
LODRÄTT
L1. NYÅRSAFTON (Happy new year)
L2. SNÖAR (Nej se det snöar)
L3. BING (Bing Crosby) "Christmas ones more"
L4. DEAN (Dean Martin) "Rudolf med röda mulen"
L5. STANLEY (Sten & Stanley) "Jungfru Maria"
L9.STEN (Sten & Stanley )
L10. JUST (Just D)
L12. D (Just D) med låten "Nu är det jul igen"
.
Rutan blir så här
.
Låten som jag väljer denna lördag blir denna
Dean Martin "Rudolf med röda mulen"
.
Hoppas si får en fin lördag och söndag.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Ingrid !



Var stressad idag,för jag skulle iväg och handla åt X:et.Han ställer sina krav,trots vi varit skilda sedan 1994 i November.Blir lika förbaskad efter varje gång jag varit dit, att han inte kunde ha en kopp kaffe åt mig när jag kommer.Det är inte snålhet, möjligtvis lathet,ska han inte ha eller nyss druckit, ska ingen annan ha heller.Minns när vi var gifta, då sa han, om han var vaken skulle alla vara vakna.Alla det var Dottern och Jag det.Det är för Dotterns skull jag ställer upp.

Tack för hjälpen med xet.

Varm kram Mi

2010-12-18 @ 15:25:17
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Inger

Vad du är bra på detta.. jag är värdelös,..tycker att det behövs flera generationer för att lösa det..Det gick lättare förr när barnen bodde hemma..

Ha en fin 4:e advent du oxå..kramen,

2010-12-18 @ 18:10:37
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0