Melodikrysset nr. 5 2010

Dagens kryss var lätt som en plätt.
Här är förhoppningsvis de rätta svaren.
Vi började med vem som sjöng "Hur svårt kan det va"
Det var Linda bengtzing som sjöng.
Hennes förnamn Linda på L10.
.
Lite julmusik fick vi höra nu och det var
"Låt oss tända ett ljus"
ordet tända på V12.
.
En dubbelfråga nu.
"Så skimrande var aldrig havet" och det var
Sven-Bertil Taube som sjöng
Evert Taube har skrivit den
Sven-Bertil på V8
och Evert på L4.
.
Nu fick vi höra Tommy Nilssons låt "En dag"
fast här spelade Spotnicks
hela En dag på L9.
.
Vad heter gruppen var nästa fråga ?
Nordman sjöng "Jag har valt att bli fri"
Nordman på V13.
.
Klassisk musik var det nu
Vad heter verket på svenska ?
Jo svansjön
och dansarna förflyttar sig på tå
Svansjön på L1.
och tå på L5.
.
Här fick vi höra Sven Ingvars sjunga på spanska
Låten var "Två mörka ögon"
Vi skulle komma på vilken kroppsdel det handlade om
då får det bli ögon
ögon på V11.
.
Halvlek
.
Dagens finska skiva kom nu
Här fick vi höra "Är du kär i mig ännu Klas-Göran"
5:e ordet mig in på L14.
.
Vilken person handlar det om här.
En blomstervisa "Violer till mor"
Den enda som jag kom på var mor
så jag skrev mor på L3.
.
Dubbel igen
Här fick vi höra gruppen GES = Anders Glenmark,
Eric Eriksson och Nicklas Strömstedt
Här ska det bara vara två av artisterna
Strömstedt på V1
och Anders på V6.
.
En svensktopp låt
Vi fick höra Östen Warnebrings låt "Glöm ej bort"
fast här var det James Last som spelade
lilla ordet ej på V7.
.
och sista uppgiften för dagen
en melodifestival låt.
"Mama wont you take me home"
gruppen var Rednex.
Rednex på L2.
.
Så var krysset löst för denna gång
och jag avslutar med Rednex låt " Mama take me home"
Nu får ni ha en trevlig lördag
ikväll så är det melodifestivalen.......jag kommer att sitta bänkad och lyssna
med stora öron.
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag försöker förtvivlat intressera make för melodikrysset men hittills har det inte gått något vidare.

2010-02-06 @ 12:38:38
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Nanna

Jag fick också till krysset den här gången! :)

2010-02-06 @ 22:50:58
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0