Melodikrysset nr.8 2010

Så var vi hemma igen och vi är både trötta
och nöjda. Dagen var fin.
Fint väder hela +8 grader i Heilingehafen i Tyskland
Solsken och blå himmel.
Vi är även nöjda med det vi handlade hem.
.
Nu har jag lyssnat på krysset och så här blev mina svar.
.
Först fick vi höra Malena Ernman sjunga sin "La Voix"
från melodifestivalen 2009.
Hennes efternamn Ernman på L3.
.
Så spelades "Don´t cry for me Argentina"
som jag förknippar med Madonna när hon spelade
Evita i samma film med samma namn.
Landet det frågades efter var Argentina
Argentina på V9.
.
Nu sjöng Doris Day "Everybody loves a lover"
på svenska sjöngs den av Siw Malmkvist och då hette den
"Den som glad är" konstig översättning
nåja .... glad  på L10.
.
Så var det Shirley Clamps tur att sjunga
låten heter "Med hjärtat fullt av ljus"
Hennes efternamn Clamp på V11.
.
Nu skulle vi komma på namnet på den som har skrivit
"Klar som en stjärna" Nordman sjöng
Författaren till text och musik är Py Bäckman
Py på L12.
.
Nästa låt tänker jag på Eric Gustavsson
låten är "Kom, kom, kom till smörgåsbordet"
Vad är det man ska sätta igång att göra.
Det måste vara äta
äta på L5.
.
Vilket instrument ackompanjerades Powel Ramel med här ?
Låten heter "Sommar trivaliteter"
Instrumentet var en luta
Luta på V7.
.
Halvlek
.
Vem sjunger?
Det var Enrique Iglesias
Hans efternamn Iglesias på L4.
.
Dubbel fråga.
Vad heter killarna i gruppen "Freestyle"
Låten som spelades var "Dover calais" från 1986
Gruppen bestod av Gigi Hamilton, Krister Sandelin
och Tommy Ekman
Sandelin på V1
Ekman på V6.
.
Roger Pontares låt från melodifestivalen 2000
"När vindarna viskar ditt namn"
sista ordet i titeln
namn på L2.
.
En engelsk version av Tomas Ledins låt
"I natt är jag din" på engelska heter den "What a night for love"
Spotnicks spelade
sista ordet i den svenska titeln
Din på V13.
.
Sista uppgiften för dagen var en dubbelfråga.
Vem sjunger "1000 nålar"
Det gör Martin Stenmarck
Martin på L8 och
Stenmarck på L1.
.
Så avslutar vi detta kryss med denna låt
Nu ska jag ut i det fina vädret och njuta lite
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0