Melodikrysset nr. 3 2010

Ny lördag, nytt kryss
Här kommer mitt förslag.
Fick lite hjälp av äldsta dottern
telefon kontakt under tiden som programmet var.
.
En splitter ny cd skiva spelades
"Kärlek överallt" spelades av Arvingarna
Frågan var Vilket band spelar här ?
Så då får svaret bli Arvingarna på V1.
.
Nu skulle vi komma på ett land som denna
visa utspelar sig i. En Evert Taube visa.
Det enda land på A och 10 bokstäver
blir bara Australien, låten har jag ingen aning om
så jag har skrivit Australien på L4.
.
En TV signatur
En rolig amerikansk serie från 1964
Det var "Familjen Adams"
Första delen av seriens namn Familjen in på V14.
.
Nu en canadensisk artist
Vi fick höra "You love a woman" med Brian Adams
hans efternamn Adams på L1.
.
En dubbel fråga.
Vem har skrivit "I know him so well"
Det har Benny Andersson gjort
och gruppen som spelade var The Shadow
Andersson på V6
och översättningen av The Shadows blir Skuggor
skuggor ska in på V7.
.
Nu kom en barnvisa
"Sov du lilla videung"
Lilla ordet du på V13.
och videung på L2.
.
Barnvisa igen.
En TV signatur för ett barnprogram.
vilket djur sjunger här.
"Fablernas värld" där är det en uggla som sjunger
Uggla på V11.
.
Halvlek
.
En ny cd skiva igen och denna gången var
det Ulf Lundell som sjöng "Lilla kärleken"
Ulf på L11.
.
Nu en vuxen snyftarfilm "Lovestory"
och musiken har fransmannen Francis Lai skrivit
Hans efternamn Lai på L12.
.
Dubbel igen
Den här fick jag ha hjälp med
Min äldsta dotter sa att serien hette
Club Goa en svensk dokusåpa.
Jag har inte sett denna.
Någon indisk musik.....fick vi höra
Club på L10 och
Goa på L8.
.
Så sjöng Lasse Berghagen för oss
"Sträck ut din hand"
gruppen som sjunger med honom heter
Avec
Avec in på V9.
.
Pelle Karlssons låt "När du går över floden"
Han som spelade här hette Janne Lindgren
1:a ordet När in på L3.
.
sista uppgiften för denna lördag
Vem sjunger "My baby just care fore me"
Jo det gör Nina Simone
Hennes förnamn Nina på L5.
.
Jag avslutar med denna melodi
"The Addams Family" från 1964
Nu ska vi ut  och njuta av solen innan den försvinner igen
Ni får ha en härlig lördag.
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: hjördis

Tack min vän för hälsningen, och atck för en del hjälp på kryzzet kram....

2010-01-23 @ 12:44:39
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Lena

Hallå där! Om du fortfarande vill följa min blogg så har jag bytt bloggadress.

//Lena

2010-01-23 @ 13:31:02
URL: http://bloggissoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0