Melodikrysset nr.1 2010

Första melodikrysset för år 2010
Fick googla på två saker men nu så är jag färdig.
.
Första uppgiften för denna lördag blev
Vilken glad figur sjunger, rollfiguren inte skådespelaren
Låten var "Till den person som tillgrep en väska i grönt
i kön på centralen igår" Det var Kurt Olsson som sjöng
fast den är lite bättre när Siw Malmqvist sjunger den
Kurt in på L1.
.
En dubbelfråga och det handlar om musikal
Jag kunde från vilken musikal låten kom och det var
"My fair lady" men låten fick jag allt slå upp.
Det var "Med en gnutta flax"
En på V13
och gnutta-flax på V8.
.
Så fick vi höra Carolina af ugglas sjunga "Snälla snälla"
det lilla ordet af på L7.
.
Nu var det en låt från anno detsomal ... innan en annan
var född så här fick man googla lite....
Vem sjöng "Vaxholms ettan" och det gjorde
Fridolf Rhudin
Hans efternamn Rhudin in på L5.
.
Nu kom en låt av "Prinsen från Peking"
Det är Markus Krunegård som kallar sig så.
Låten han sjöng heter "Hela livet var ett disko"
Markus in på V4.
.
Nu skulle vi komma på en yrkes person
Låten "Swing it magistern" ger oss det.
Alice Babs sjöng denna sång
magistern in på L4.
.
Vad heter föreställningen som Galenskaparna
hade ? Så var frågan nu.
Vi fick höra när stinsen sjöng
Så då heter föreställningen "Stinsen brinner"
Stinsen in på V9.
.
Dubbelfråga
Vilka namn finns i denna grupps namn ?
Vi fick höra "Jag vill vara din Margareta"
och gruppen heter "Sten och Stanley"
Sten in på L10
och Stanley på L6.
.
1.a ordet i visan.
Tony Ericsson spelade "När en stjärna från himlen faller"
Så då blir det När på L11.
.
Vad heter gruppen som sjunger "Diggilo diggiley"
Jo de heter "Herreys"
så skriv Herreys på V14.
.
Dubbelfråga.
En duett med Lars Vinnerbäck och Miss Li
de sjöng "Om du lämmnar mig nu"
Hennes namn passar på L3 miss och Li på V12.
.
Sista uppgiften för denna lördag
Det var en barnvisa
1:a ordet i texten
"Om pappa vill ge jag en femöring vet mamma så skulle
jag bli så glad så glad" en lång titel.
Här  blir det om på V2.
.
Så stänger vi melodikrysset för denna gång med denna låt
Jag önskar ni får en trevlig lördag
Här är det inte så kallt idag bara - 2 grader
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0