Melodikrysset nr.2 2010

Är det möjligt att det är lördag igen ?
Tydligen är det det
För nu är det dax att lösa ett nytt kryss.
.
Det började med en dubbelfråga
Vem sjunger "Tango tango" från 2004 ?
Det gör Petra Nielsen
Petra på L9.
Nielsen på V8.
.
Dubbel igen.
Vad är det som siktas ?
Kan det vara engelska flottan
Engelska på L2
och flottan på V15.
.
Nu fick vi höra Alf Robertsson sjunga
"Jag är inte den som jag var"
hans förnamn Alf på V12.
.
Nu spelade Lennart Palm från Lerum
en känd Hasse Alfredsson låt
"Styrman Karlsson satte foten i sin potta"
pottan på L13.
.
Här sjöng Cher låten Do you "Belive" in love
Hennes artist namn Cher in på L5.
.
Ingmar Nordströms spelade en signatur melodi
till en känd och omtyckt tv serie.
Ted Ström är kompositören.
Tv serien heter "Tre Kärlekar"
Tre in på L7.
.
Nästa låt förknippar jag med Gunnar Wiklund
och låten är "Nu tändas ljusen i vår lilla stad"
Det lilla ordet Nu in på L11.
.
Så var vi komna till halvlek
.
En Elvis Presley låt fick vi höra nu men inte med Elvis själv.
Låten var "Return to sender"
Frågan var Om detta ska göras, så krävs det att det finns en sådan.
Det krävs en avsändare
så skriv avsändare på V10.
.
Sir Elton John sjöng en låt till kära prinsessan Diana
och hennes barn är vad då ?
Jo prinsar
Prinsar på L4.
.
Danske Ole Erling spelade en låt som förknippas med Lill Babs
och låten är "Kyss mig honey honey kyss mig"
Kyss på L3.
.
Så fick vi höra låten "They are building walls around us"
och gruppen heter Moneybrother
så skriv Moneybrother på V6.
.
Film musik var det nu.
Vem har skrivit musiken till Miss Marple, Dame Margereth
Jo det har Ron Goodwin
hans förnamn Ron på V14.
.
Sista uppgiften för denna lördag.
Vem sjunger "In the happy land"
Det är Amanda
Amanda på L1.
.
Så avslutar jag detta kryss med denna lilla visa
Hasse Alfredsson med sin "Styrman Karlsson satte foten i sin potta"
Nu ska jag ner och hämta min vinst
för jag vann två blommor igår........Jiipi jiipi
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0