Semester

Vi tog lite semester dagar.
Vi har varit på Landön och campat
Skånes ända skärgård
Landö ligger norr om Åhus
Jag visste faktiskt inte att vi hade lite skärgård här i skåne
men man lär sig något nytt varje dag.
vi var även på ett litet glass café nere i hamnen på Landö
utsökt kaffe och apfelstrudel med vanilj glass.
smarrigt ......... Äldsta dottern och hennes man dök upp och hälsade på
oss där.
I dag  så körde vi till Skäralid vid Ljungbyhed.
Där finns det en nationalpark.
Vi gick många trappsteg
för att nå till toppen "Koppar hatten"
vilken utsikt det var där ..... enastående .....
Vi har även sett ett rådjurs hägn vid "Mjölklånga"
Två härliga dagar.
vi avslutade det hela med att sticka med motorcyklarna till
Spjutstorp och torsdagsträffen för mc och gamla bilar och moppar.
Nu sitter jag här och är riktigt nöjd.
Jobb imorgon.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: kerstin

De var väl en lagom tur ..............

2010-07-22 @ 22:24:03
Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Skäralid och Kopparhatten är fint. Länge sen jag var där nu, men jag var där då och då förr.

Hadebra!

Anna

2010-07-23 @ 10:01:45
URL: http://blogg.omakastengods.se
Postat av: Erika

Låter som riktigt sköna dagar ni haft. Sådan semester med lite dagar då och då, och inte klämma ihop allt på en och samma gång är nog allra bäst. Den långa trappan upp ser ut att behöva riktigt bra kondition, för att klara av den.



Tack så mycket för kommentarer under tiden jag varit frånvarande på grund av min flytt och avsaknad av uppkoppling. Men nu är jag tillbaka i internetvärlden igen, vilket känns skönt. Jag har känt mig utestängd från datorns värld då jag gör så mycket via datorn, inte bara blogga för det kommer i andra hand. Men betala räkningar bl.a och telefonnummer-adresser för att tar några ex. Jag har ingen telefonkatalog i mitt hem, för allt finns ju via internet.



Förövrigt kan jag inte har det bättre, och denna flytt kommer jag aldrig att ångra. Ett av alla bra val jag gjort under mitt liv. Första dagarna jag promenerade runt i centrum var jag mest rädd att jag inte skulle hitta hem igen. Allt är så nytt men jag har lärt mig hitta nu. Sedan återstår det att kunna åka buss till Borlänge, Hedemora osv. Det får blir en senare fråga. Kupolen i Borlänge lockar med sitt stora köpcentra.



Kram och har det så bra.

2010-07-23 @ 11:13:50
URL: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0