Melodikrysset nr. 21. 2010

Jag kunde inte lösa krysset i lördags för jag jobbade. Jag måste skaffa
ett mobilt bredband, detta går inte.
.
Det är måndag kväll och jag sitter nu och lyssnar på krysset i efterhand.
Min lösning på krysset blir så här.
.
En dubbel fråga började Anders med.
Han frågar efter något fabricerat i låten.
Låten är "Ta av dig skorna" En Povel Ramel låt.
Sko på L5 och låtskrivarens förnamn
Povel på V11.
.
Vem sjunger nu ? Låten "Yesterday"
Jo det gör Tom Jones
Hela hans namn
Tom-Jones på V1.
.
Vad heter programmet ?.
Vi fick höra signaturen till Sveriges Magasin
andra halvan av namnet Magasin på L2.
.
Dubbelfråga igen. En duett. "your song"
Det är Elton John och Ronan Keating
Vad heter artisten som spelar flygel egentligen ?
Elton heter Reginald i förnamn, han gästas
av Irländaren Ronan Keating.
Reginald på V7
och Ronan på V10.
.
Nu ska vi skriva in 6:e ordet från titeln.
"17  år tror jag visst att jag var"
Det 6:e ordet blir att
att på V13.
.
Vad handlar låten om ?
"Du borde köpa dig en tyrolerhatt"
är låtens namn. Mässings ork limpan spelade
Jag tänker på Östen Warnebring när jag hör
denna låten.
Tyrolerhatt går in på L1
.
Nu gäller det 3:e ordet
Låten "Det var på Capri vi mötte varandra"
3.e ordet blir på
på på L11.
.
halvlek.
.
Vad heter melodin egentligen ?
Bamses utflykt
Den heter "Genom eld och vatten"
Eld på L12.
.
Vem har skrivit text och musik
"moonlight shadow" Maggie Raily sjöng
jo det har Mike Oldfield
Hans efternamn Oldfield på L6.
.
vem sjunger "In all the right places"
Det gör Lisa Stansfield
Hela hennes namn
Lisa-Stansfield på V8.
.
Hur börjar texten i "Tango i Nizza"
En Evert Taube låt.
Den börjar så här "Säg minns ni mig än"
Det 3:e ordet ni på L9.
.
Vilket årtal är det......?
"Innan alla ljusen brunnit ut"
Anna Maria Espinosa
den kommer från årets melodifestival
alltså 2010
detta år slutar med en nolla
nolla på L4.
.
Sista uppgiften för denna gång är
En nordisk låtskrivare en sagokändis.
Vem har skrivit texten till låten
Roland Cedermark spelade
Det har Tove Jansson.
Hennes  efternamn Jansson på L3.
.
Så avslutar jag krysset med denna fina låt.
Anna Maria Espinosa och "Innan ljusen brunnit ut"
Ha en härlig måndag kväll
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Lennart

Hej Ingrid är mycket imponerad att du orkar hålla så många bollar i lufften hela tiden, sen är du min sista utpost när jag alltid har en ruta kvar på melodikrysset Tack du är beundransvärd

2010-05-31 @ 19:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0