Melodikrysset nr.18. 2010

Kunde inte lösa krysset igår för jag var inte hemma.

Jag var på rally.

Så jag löser krysset nu istället.
.
Första uppgiften blir denna gång blir att komma på
vad djuret är utrustat med. Något fabriserat.
melodin är "Gamle Svarten" Rolf Verme spelade.
Svarten är utrustad med hästskor
och i ental så blir det Hästsko på L2.
.
En dubbelfråga nu.
Vad heter musikalen ?
Claes malmberg sjöng
Den heter les Miserables.
Les på V5.
och Miserables på V8.
.
Nu är frågan - vad samlas i skogen ?
I sagans värld kom vi till .... i Klas Klättermus värld.
De samlar många nötter
nötter på L4.
.
Dubbel fråga igen.. Vad är melodins titel
Lennart Palm spelar "Värsta Schlagern"
Den låten är Markoolio´s och Linda Bengtzing´s
Värsta på V6
och schlagern på V1.
.
Vad heter komositören ?
en folkkär sjunger för oss.
Edvard Persson sjöng "Min lilla Hatt"
Han som skrev låten heter
Alvar Kraft
Hans förnamn Alvar på L3.
.
Hur spelas låten ?
Den spelas i moll
moll på V14.
.
En trippel fråga.
vem sjunger ?
Från melodifestivalen 2010
så sjunger Salem Al Fakir sin "keep on walking"
Salem på L1
Al på L12
Fakir på v15.
.
Halvlek
.
Vem är melodins upptecknare ?
Finn Carlvik sjunger
Upptecknarens förnamn är Alf pröysen
Alf på L11.
.
Vilken kroppsdel handlar sången om ?
låten heter "Jag kysser eder hand madam"
Kroppsdelen blir då Hand
hand på V10.
.
Vem sjunger nu ?
Det gör Robyn
En helt ny cd.
Robyn på L7.
.
Nu ska vi komma på ett slang ord
En svensk profil ska sjunga.
Han blev uppmärksammad för .... vad då??
Jag tror att det är Nacka Skoglund som sjunger
"Jag kommer tillbaka"
och han blev väl uppmärksammad för sitt spel = LIR
Lir = spel (slangord)
Lir på L13.
.
Vad heter melodin på Svenska ?
Man förknippar låten med Elvis Presley
På svenska heter den "Tro på mig"
Lilla ordet Tro på V9.
.
Sista uppgiften för denna gång blir att komma
på textförfattarens förnamn.
Den Engelska texten har skrivits av Tim Rice
Tommy Körberg sjunger här
Tim på L9
.
Så var krysset löst även denna vecka.
Jag avslutar med denna låt
Markoolio och Linda Bengtzing´s låt Värsta Schlagern

Ha nu en fortsatt härlig söndag
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0