Melodikrysset nr.19. 2010

Sitter på jobbet och löser krysset. rätt bra att kunna göra det.
Det regnar ute och är allmänt tråkigt väder.
.
Vi fick höra en låt på tyska. Det var Vikingarna som sjöng
"Räck mig din hand" En Lasse Berghagen låt.
Originalspråket  är svenska.
Svenska å L1.
.
Nu blev det istället på danska Dirk Passer som gorde något från
ett  svenskt klassiskt revy nr.
Vi skulle komma på något från djur riket.
Povel Ramel låt var det "Siskorna i björken"
Siskorna å V8.
.
En dubbel fråga.
Låten var "Drömmen om Elin"
2:a ordet om på L9.
3:e ordet Elin på V6.
.
Så hörde vi Anna Bergendahl sjunga "This is my life"
Hennes förnamn Anna på V11.
.
Nu var det Galenskaparnas tur.
"Pappa jag vill ha en italienare"
Det kommer från Showen "Stinsen Brinner"
Stinsen på L2.
.
Susan Boyle sjöng "I had a dream"
Hela hannes namn Susan-Bolyle på V1.
.
Dubbel igen. Nu var det låten "Tee for two"
men från vilken musikal kommer den låten ?
Den kommer från "No no Nanette"
No på L3.
No på V15.
.
Halvlek
.
Dubbelfråga. "Käraste bröder, systrar och vänner"
var låten som vi hörde och Fred Åkerström sjöng.
Den episteln är nr Nio
Nio på L12.
och Fred på V7.
.
Nu blev det lite klassiskt.
"Orfeus i underjorden" Han som skrivit den heter
Offenbach
så skriv Offenbach på L4.
.
Många dubbelfrågor denna lördag.
En ung artist, en flick idol
Han sjöng "Emma-lee" och då blir
flick idolen Johan Palm
Johan på V16.
Palm på V13.
.
Mats Olsson´s ork. spelade "Aj aj aj vilken röd ros"
1:a ordet aj på L14.
.
Vem sjunger "You belong to me" ?
Det gör Jerry Lee Lewis
Hans mitten namn Lee på L5.
.
Sista uppgiften för denna lördag.
Vi fick höra en låt som vi skulle förknippa med en
världsberömd text.
Kan det vara "Fader vår" eller "Herrens bön"
då är det avslutande ordet Amen
jag skriver Amen på L10.
.
Jag avslutar detta kryss med Johan Palm och "Emma-lee"
Ha en fin lördag
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Annelie

Har suttit här och letat regn-cape en dryg timme när jag ÄNTLIGEN är så smart att jag kommer på att bild-söka. Precis sån som Du har på Dig på inlägg daterat 091105 vill jag ha men har inte kunnat finna ut var jag kan köpa den.

Jag blir mer en glad och tacksam om Du har lust att maila mig och berätta var/hos vilket företag Du köpt Din.

Tack i förväg Annelie i ett regnigt Malmö

2010-05-15 @ 14:58:13
Postat av: Lena

Vi har haft turen här med en riktig sommardag.

Det var en bra fördel att kunna lösa krysset på jobbet :)

Hoppas regnet hos er övergår till en fin soldag imorgon.

//Lena

2010-05-15 @ 19:23:49
URL: http://bloggissoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0