Melodkrysset nr. 20. 2010

En ny lördag och ett nytt kryss.
Varmt ute hela 18 grader men lite mulet.
Programmet sänds denna lördag från Lund
och Anders började med
En dubbelfråga
Vilken revy kung lanserade denna låt "Bättre dag för dag"
jo det gjorde Ernst Rolf
Ernst på L8
Rolf på L4.
.
Sista ordet i Titeln ska vi komma på.
Låten är "Säg inte nej, säg kanske kanske"
Jag tänker på Sven-Ingvars när jag hör den låten
Kanske på V12.
.
Ett underhållande par.
Jag tänker på Albert och Herbert när jag hör rösterna.
Den äldre heter Sten-Åke Cederhök och den yngre
heter Tomas vin Brömssen
Cederhök på L1
och Tomas på V10.
.
Nu handlade det om en svensk TV serie
den enda som jag kom att tänka på var Tre kronor
Tre på L10.
.
Army of lovers spelade "Let the sunshine"
och den låten kommer från musikalen Hair
Hair på V9.
.
Rätt ord ur titel och refräng gällde det nu.
Hotel Carlifonia"
Carlifonia på V1.
.
Halvlek
.
Vad heter "It´s my party" på svenska
jo den heter "Leva livet"
LillBabs låt
Leva på L2.
.
En musikal .... Tommy Körberg sjöng
"Oh Kristina guldet blev till sand"
Den geografiska platsen blir Duvemåla
Duvemåla på V6.
.
En säsongs låt. "Nej se det snöar" spelades nu.
Lilla ordet Se på V7.
.
Jessica Andersson sjöng sin "I did it for love"
från årets melodifestival
hennes efternamn Andersson på L5.
.
Vem sjunger "Cara cara mia" ?
Det gör Lunda bon Måns Zelmerlöv
hans förnamn Måns på L11.
.
Sista uppgiften för dagen blir en dubbelfråga
En finsk skiva.
Dolly Partons låt "Nine to five"
På svenska blir det siffrorna Nio och fem
Nio å V13
och fem på L3.
.
Så avslutar jag detta lördagskryss med denna låt
Dolly Parton och "Nine to five"
Ni får ha en trevlig helg
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie

Ser ut som att vi kommit fram till samma svar igen. ;-)

Kram

2010-05-23 @ 09:09:44
URL: http://marieslillablogg.blogspot.com
Postat av: Marie

Ser ut som att vi kommit fram till samma svar igen. ;-)

Kram

2010-05-23 @ 09:09:58
URL: http://marieslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0