Melodikrysset nr.44. 2010

Idag så regnar det och 7 grader ute
Inget väder för mig.....
Jag blir här inne och löser krysset i stället. Är laddad......
.
Då böjar vi
.
VÅGRÄTT
V1. CIRKUSPRINSESSAN (Operett med Per Grundén)
V5. REDNEX (Ett gruppnamn)
V6. TRE ( Tre kronor/kärlekar)
V7. ROLF (Ernst Rolf)
V8. VISAN (Nu går sista visan med Carl-Anton)
V9. NU ( Nu går sista visan med Carl-Anton)
V11. KNIVEN (Mackie Kniven)
V12. ORSA (Orsa Spelmän)
V14. SVART (Gamle Svarten)
.
LODRÄTT
L1. CARL-ANTON (Carl-Anton Axelsson)
L2. RIDER (Han rider på Gamle Svarten)
L3. SAXOFONER (Vilket instrument) (Se farfar dansar gammal vals)
L4. RUT (Hör du Rut kom till mig)
L8. VEVA (Veva positiv)
L10. OSS (Vi bygger oss en båt.. en av Björn Skiffs låtar)
L13. AV (Prinsen av Egypten .. en teknad film )
.
Kryss rutan ser ut så här när alla orden är inskrivna.
.
Jag avslutar krysset med en av dagens låtar
och då väljer jag denna .... Rednex och deras "Mama take me home"
Då var det dags för lite städ i huset.
Ni får ha en härlig lördag.... Nu har även vädret blivit bättre här .....
lite blå himmel visar sig mellan molnen........
då kan även jag ge mig ut ... Härligt.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Lena

Här har vi en fin solig dag. Så det blev en långpromenad.

Ha de

//Lena

2010-11-06 @ 15:02:05
URL: http://bloggissoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0