Melodikrysset nr.45. 2010

Ny lördag och nytt kryss. Sitter här och laddar för fullt.
Idag är vädret här i Skåne  lite blå himmel och några moln
graderna i skrivande stund är +9 grader. Inte så illa.
Då sätter vi igång med dagens kryss
.
VÅGRÄTT
V1. MANDO-DIAO (En svensk rock grupp)
V6. LASSE (Lasse Dahlquist)
V7. HORN (Melissa Horn)
V8. AL (En amerikansk komedi där pappan hette AL Bundy)
V9. SOVER (Sov min prins)
V10. PUSS (En Elvis Presly låt)
V11, ALLAN (Allan Edvall från Rasmus på luffen)
V13. SER (Jag ser mig om)(On the road again)
V15. HELLSTRÖM (Håkan Hellström)
.
LODRÄTT
L1. MELISSA (Melissa Horn)
L2. NASHVILLE (Där Jill Johnson spelade in
låten "Here you come again")
L3. OWE (Owe Thörnqvist)
L4. DAHLQUIST (Lasse Dahlquist)
L5. ADRESS (Adress Rosenhill)
L12. NÅL (Nål och tråd)
L14. OM (Jag ser mig om)(On the road again)
.
Om ni undrar hur rutan blir, så ser det ut så här.
Bokstäverna passade in på sina platser.
.
Dagens låt blir denna Willy Nelson och "On the road again"
Nu ska jag ta hand om en liten gås .... vi ska ha lite gäster ikväll.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: marie

har aldrig löst melodikrysset =)

gås låter gott det.

2010-11-13 @ 17:11:41
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0