Melodikrysset nr.40. 2010

Ett nytt kryss denna otroligt vackra soliga lördag.
Fredrik hjälper mig med många ord
Tur att han är mer med än vad jag är.
.
LODRÄTT
L1. BLOMMORNA (Idas sommarvisa)
L2. ALFREDSON (Hans Alfredson)
L3. DANS (Vår/min sista dans)??
L4. LYA (Räven bor i en lya)
L5. SÅ (Så lunka vi så småningom)
L7. HARRY (Harry Brandelius)
L9. JONAS (Jonas Gardell)
L11. AMY (Amy Dimond)
L14. WA (Wolfgang Amadeus Mozart)
.
VÅGRÄTT
V1. BRANDELIUS (Harry Brandelius)
V6. OFFENBACH (Jacques Offenbach)
V8. MEET (We´ll meet again) en tv serie
V10. MOZART (Wolfgang Amadeus Mozart)
V12. ROSA (Pink)
V13. TAXI (Tijuana Taxi)
V15. ANNA (Anna Ternheim)
V16. SISTA (Vår sista dans)
.
Så här blev rutan när alla bokstäverna är på rätt plats.
.
En låt får vi väl också ha och då tar vi väl denna
Helen Sjöholm och "Vår sista dans"
.
Ni får ha en härlig lördag. Vi ska ut i solen och bara njuta.

Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Ingrid E

GRATTIS till oss på namnsdagen!

Så härligt att vi fick en sådan fin höstdag!

Kram!

2010-10-09 @ 16:42:30
URL: http://ingridsblandning.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej ! det är så trevligt se hur Du lagt upp allt som på ett fat.Serverat varsegod. Men tur att det inte går att fuska.Förr googlade jag på varje fråga, det var så jobbigt, de man inte kunde vill säga.



Du har å vackert mönster med blommorna. Jag får inte till min blogg alls.Nu har jag fått en kamera av en av mina bloggvänner.Men vet inte hur jag ska göra för att få dem in på bloggen,men det löser sig väl med tiden än så länge har jag ju mobilbloggen.

Kram och Grattis på namnsdagen !

2010-10-09 @ 19:00:49
URL: http://eeljib982.blogspot.com/
Postat av: Annica

Jag börjar med att säga GRATTIS! Vad roligt att du ska bli mormor! Själv hoppas jag att det dröjer innan jag blir mormor... ;-)

Jag kommer verkligen att behöva påminnas om att lyssna på kroppen! Min envishet gör ju att jag har svårt med den saken. Så kom gärna in igen och påminn mig.

KRAM!

2010-10-10 @ 21:40:02
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0