Melodikrysset nr. 14. 2011

Veckorna går fort. Redan kryss nr. 14.
vädret här i Tomelilla i södra Skåne idag är
strålande sol och graderna är hela + 10 grader
Radion är på och jag är redo med datorn, pennan
och kryssrutan.
.
VÅRGÄTT
V1. VREESWIJK (Jack Vreeswijk)
V5. INGEN ("Ingen rädder för vargen här")
V6. MEKA (Bosse Bildoktor älskar att meka med bilen)
V8. OH-LAURA (En grupp) Ingen aning vad detta är för något
V10. ALLT-DETTA ("Allt detta och himmlen därtill")
V13. UNDRAR ("Blinka lilla stjärna där, jag undrar var du är")
.
LODRÄTT
L1. VAN-HALEN (En hårdrocks grupp)
L2. ELEFANTER (Fem myror är fler än fyra elefanter")
L3. WILMA (Wilma från Skärgårdsdoktorn)
L4. JACK (Jack Vreeswijk)
L7. ABBA ("Thank you for the music")en spansk version
L9. RIDER (Han rider på gamle Svarten)
L11. TIO ("Oxdragarsången")Allt bakom oxar tio från stadens sus och dus.
L12. TOM (Tom Jones)"Green green grass of home"
.
Min kryssruta ser ut så här när jag har fyllt i den.
.
Nu ska vi köra till Peugeot och provköra den nya bilen 508.....  :-)
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Inger

Åhh hela krysset...duktiga du,,.

ha en fin helg..kramen,

2011-04-09 @ 12:00:31
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0