Melodikrysset nr. 7. 2011

Jag var sjuk förra veckan .... så det blev inget kryss då
men nu är jag på benen igen så nu får vi kryssa på nytt.
Vädret är inte det allra bästa ... lite snål blåst ....
känns kallare än vad det är . Det är bara -3 grader ute.
men mulet är det i alla fall.
Då är jag beredd på att lyssna på Eldeman och hans frågor.
.
VÅGRÄTT
V1. BRUCE (Bruce Springsteen) "Born in USA"
V4. OD ((Orfei Drängar)
V7. EN-DAG (Tommy Nilsson)"En Dag"
V9. ENGLAND ("Streets of London")
V10. MILOS (Milos Forman)skrivit musiken till filmen "Amadeus"
V12. E-M-D (En svensk grupp)
V14. SLUM (en plats )
V15. MAGNUS (Magnus Carlsson)
.
LODRÄTT
L1. BONEY-M (En grupp)
L2. USA (Ett geografiskt område)
L3. CARLSON (båda sångarna heter Carlson)
L5. DEG (Bagare arbetar med deg)"Den glade bagaren"
L6. ANDREAS (Andreas Johnson)festivalen 2008
L7. EN (En dag)
L8. AMADEUS (Filmen med samma namn)
L11. INGA (Inga Gill)
L13. MUS (En barnvisa)
.
Jaha så var detta avklarat
när jag fyllt i rutan så blev den så här
.
Nu ska jag göra lite ärende.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: carolina

Härligt att du är tillbaka....melodikrysset löst ännu en gång!



Kram//

2011-02-19 @ 18:34:16
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0