Melodikrysset nr.4. 2011

- 1 grad och mulet ingen blåst i Tomelilla idag kl 9:45
Bra väder att sitta inne och lösa ett nytt melodikryss.
Beredd, med dator, penna och papper .....
Även öronen är på skaft .......
.
VÅGRÄTT
V1. PLAYTONES (En svensk grupp)"Save the last dance for me"
V4. ERIC (Eric Saade) "Man boy"
V6. ULVAEUS (Björn Ulvaeus )"Det är vi ändå"
V7. STRUMPOR (Det saknas strumpor)
V9. TROR ("Jag tror på sommaren")
V10. NYHETER (En nyhets signatur)
V12. ÄR (Susan var är du)
V13. EN (Än en dag)"One day more"
V14. SUSAN (Susan var är du)
.
LODRÄTT
L1. PAULSON (Mats Paulson)"Barfotavisan"
L2. ALVAR (Alvar Kraft)"En fattig trubadur"
L3. THE-SMITHS (En engelsk grupp)
L5. CITTROR (musik instrument)
L8. OGRÄS (Detta från växtriket anses som detta)
L11.HAN ("Hujedamej sånt barn han var")
L12. ÄN (Än en dag)"One day more"
.
Kryss rutan blir så här när allt är ifyllt.
.
Låten för dagen blir
jag får inte in låten jag hade tänkt mig. får försöka igen.
.
Nu ska jag visa mina bilder på min present som jag fick
av vår dotter.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ingrid !

L.5 o.V.9 det kunde jag,efter jag skrivit alla frågorna, stack jag iväg till bussen för att åka och handla solrosfrö, det finns på Coop Forum i lösvikt.på stora skylten står det tydligt 19.90 men på prisremsan 18.90.en det var ju bra.

Det var så gott som slut i behållaren,och de små liven har ju blivit vana vid att det finns mat här.

Kram Mi

2011-01-29 @ 15:38:41
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Suss

Tack för den lösningen, vi gick bet på Playtones och Alvar. Nu ska jag lura kärestan och säga att jag just kom på vad det var där på vågrätt 1. Fast jag erkänner när jag ser hur imponerad han blir. Trevlig helg!

2011-01-29 @ 20:36:34
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0