Melodikrysset nr. 9.2011

Dom har lovat fint väder hela helgen.
Nu är det + 5 grader och sol med några molntussar
Nu ska vi se om vi kan lösa krysset även denna lördag.
Har förberett mig inför denna lördagsuppgift.
.
VÅGRÄTT
V1. SURSTRÖMMING (surströmmings-polka)Thore Skogman
V6. PETTER (Rapparen Petter)
V8. OF (Gruppen Ace of Base)
V9. ENGSTRÖM (Gösta Engström)"Tjacka cykel"
V13. LILL-BABS
V14. EVA (Eva Dalgren)"Jag ger mig inte"
V15. RAMEL ((Powel Ramel)
V16. HA (Man ska ha husvagn)
.
LODRÄTT
L1. September (Petra "September" Marklund)
L2. RUTIG (Rutig tvål)
L3. TRE (Min hatt den har tre kanter)
L4. ÖL (Ett glas öl) Hasse och Tage
L5. MAN (Man ska ha husvagn)
L7. SOMMAR (från filmen Grease)"Summer time"
L10. SNIGEL (Lilla snigel)
L11. ROLF (Rolf Harris))"Jag är Sven Gren med mitt extra ben"
L12. ÅSNA ( sången handlar om en åsna)
.
När alla bokstäverna är på sina platser så blir det så här.
.
Nu ska Fredrik och jag gå ut i solen
Ni får ha det så bra idag.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling
Ps. det ska vara Engström och snigel givetvis......
så här ska det vara istället
Jag får tacka för att Annemaj  är uppmärksamm

Kommentarer
Postat av: Anmaja

Om du skickade in den där vinner du nog inte, tyvärr. Lätt att skriva fel, men jag skrev ett S där i mitten. ;-O ENGSTRÖM och SNIGEL.

Du får skicka in en gång till. Lycka till.

Harebra.

Anna

2011-03-05 @ 11:01:38
URL: http://blogg.omakastengods.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0