Melodikrysset nr. 7. 2012

Tråkigt väder idag dis och dimma och 2 grader plus
Ett försenat kryss idag. Har varit lite upptagen med annat.
.
VÅGRÄTT
V1. ZETTERLUND (Monica Zetterlund)"Angöra en brygga"
V6. LÄKARROCK (Syster Jane´s överordnade har läkarrock på sig)
V7. ELDA ("Eldarevalsen")
V8. PLANET (Leaving on a jetplane)
V9. LI (Miss Li)"Om du lämnade mig nu"
V10. ED (Ed Wynn) med Julie Andrews i filmen Mary Poppins
V14. VINNERBÄCK (Lars Vinnerbäck)"om du lämnade mig nu"
.
LODRÄTT
L1. ZELMERLÖV (Måns Zelmerlöv)"Caramia"
L2. TAKIDA (Svenska gruppen Takida med "You learn")
L3. EUROPA (en hymn som antogs 1972 för europa)
L4. LEONARD (Leonard Bernstein)har skrivit West side story
L5. NYKTER (En Magnus Uggla låt)
L11. SE (Se nu tittar lilla solen in igen")
L12. IN (Se nu tittar lilla solen in igen")
L13. BÄCK (Låten skulle få oss att tänka på en bäck)
.
Dagens ruta blir då så här
Nu ska jag och Fredrik skruva ihop ett ny inköpt skrivbord
så jag säger
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej! Både Zelmerlöw och Winnerbäck stavar med W.

2012-02-18 @ 13:09:03
Postat av: Madde

Hej igen! Såg nu att det stod rätt i själva krysset, hade inte kommit så långt ner när jag skrev förra kommentaren.

2012-02-18 @ 13:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0