Lilla Stenshuvud

Vi har varit på studiobesök på Kivik Art
på Lilla Stenshuvud.
En vacker vandring i naturen.

Vi fick vandra en bit med lite naturlig doft från bondgårdens
gödselspridning.
Vi gick förbi ett litet café "The mother ship"

vi såg även lite konstverk som stod lite utplacerat i skogen
     
fyrkanter, fyrkanter med skuggbilder, fyrkanter med hål i.
Så kom vi till vandringens höjdpunkt.

I detta torn kunde man klättra upp om man ville och det ville man ju.
En man som var ansvarig för tornet gav oss information om detta torn.
Man fick bara klättra upp en och en ....
Varför kan man undra.....jo det var helt mörkt i tornet.
Jag tänkte att det kan väl inte vara så mörkt........men jag hade fel....
Det var beckmörkt......inget räcke att hålla sig i.....!!!
Jag kände längs väggarna .....tog ett steg i taget  (som brukligt)
men detta var bokstavligt talat ett steg i taget.
Väl uppe så fick man belöning för denna mörka vandring.
En utsikt som var helt fantastiskt.

Kivik ligger där nere.
På andra hållet ligger Ulf Lundells hus

Han påstår att vi kan se in till honom och se in i hans sovrum.
Jag såg inte ett smack......
Nu..... skulle jag klättra ner igen.....huga...
De första stegen gick väl an då var det lite ljust
men det blev bara mörkare och mörkare ju längre ner jag kom,
nu famlade jag i riktigt mörker igen.
Stegen tyckte jag var gigantiska, höga och breda.
Tillslut så vända sig tanten om
och nästan kröp ner baklänges för  varje steg.
Jo.... jag tog mig sakta men säkert ner på alla fyra.
De sista 7 stegen låg i ett för mig vackert ljus.....jaa.. ljus.
Det brukar ta cirka 7 minuter att gå upp och ner men jag tog
minst 14 minuter på mig. De andra som stod och väntade på sin tur
undrade vad jag hittat på.....?
 jag kunde ju inte säga att jag krupit ner för stegen. 
Jag sa......
 - "Glömde mig där uppe med den fina utsikten hi hi hi "
(dom skulle bara ha visst.)

Sista konstverket innan vi kom till parkeringen.
"Dancing in Kivik"
Detta var en upplevelse denna dag som bjöd på vackert väder
blå himmel och solsken 24 grader varmt.
Vilken dag.....!!!!

Kommentarer
Postat av: Hannele

Det var för flera år sedan vi var där.

2009-08-07 @ 01:17:52
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Marie

Vilket härligt ställe! Roliga konstverk och ett läskigt torn med fantastisk utsikt. Hoppas att ni hade en underbar dag.

Kram

2009-08-07 @ 20:29:57
URL: http://marieslillablogg.blogspot.com
Postat av: Erika

I det tornet hade jag med all sannolikhet flippat totalt, det är jag helt säker på. Låter som en rysare det där. :) Riktigt somriga bilder och väldigt fina. Så mysigt det lilla Cafe´t ser ut där det står i naturen.

2009-08-08 @ 09:54:32
URL: http://crystalwinter.blogspot.com/
Postat av: Anmaja

Förstår att det var en fin dag med mycket att se!

Anmaja

2009-08-09 @ 11:01:41
URL: http://blogg.omakastengods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0