Melodikrysset 50

Idag handlade kysset bara om julsånger alltså ett stort julkryss

Det började med en dubbel fråga L 3 och V 6 Vad heter melodin 2:a ordet och 3:e ordet
melodin heter Hej mitt vita vinterlandmitt L3 och vinterland v 6

Nu på V 4 sjöng Christer Sjögren duett med Carola Häggkvist så Carola ska in på V 4

Dubbel igen nu är det V 5 och V 8 en amerikansk låt men som har en känd svensk titel.
Jag drömmer om en jul hemma Det lilla ordet om på V 5 och lilla ordet enV 8 En julklassiker

L 2 en advents psalm Hosianna som spelades av Ingmar Nordströms

V 1 fyra bokstäver . Låten heter Last Christmas men sen stod det still kom inte ihåg namnet på den engelska gruppen med George Michael i spetsen så det var jag tvungen att slå upp och när jag såg WHAM så tänkte jag "visst ja"
WHAM in på V 1

Sista kryssadressen innan nyheterna var V 14 och V 11 Janne Lucas Persson spelade Stilla Natt. I tur och ordning
Stilla på V 14 och Natt på V 11.

Andra halvlek började med att Nat Cing Cole sjöng The christmas song Så Nat skall in på V 13

Nästa julsång heter Julpolska men jag tänker på Granen står så grön och grann i stugan.
Den börjar med raden Nu har vi ljus här i vårt hus. Så ordet Nu ska in på L 13.

Anders frågade om vem som sjunger nästa sång (Ave Maria ) hennes förnamn. Det var Charlotte Perelli.
Charlotte in på L 4.

Mycket dubbel frågor Nu är det L 10 och V 9. En Disney melodi Jag tänkte på Lady och Lufsen. Orden
Bella Notte In på L 10 och V 9

V 12 Nu skulle vi komma på förnamnet på sångerskan Det var Ella Fitzgerald som sjöng Sleigh Ride
Alltså Ella V 12

Sista uppgiften var L 7 och första ordet i titeln Nu tändas tusen juleljus. Så det får bli Nu här också på L 7.

Jag tror att detta blev rätt, det känns rätt iallafall. Jag återkommer nästa lördag med en ny lösning på nästa kryss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0