Melodikrysset 52

Tjingeling !!!
Sista krysset för i år. Det var inte helt lätt för mig den här gången heller men det gick efter ett litet tag.

Första uppgiften idag var Hur går texten till "Rönnerdal " 9:e ordet - han skuttar med ett skratt ur sin säng. Så säng skriver vi in på L3 

En dubbel fråga Vilken grupp sjunger Street of love jo Rolling Stones. Rolling på V5 och Stones på V1

En svensk visa "Turistens klagan" Staden dom fråga om var oslo, så Oslo in på L2

Dubbel igen Göran Ringbom sjöng "Min tös" Göran mera känd i snabbköpskassörskan.
Bruce Springsteen sjöng "Jersy girl" L1 Springsteen L6 Göran.

Nu skulle vi komma på en svensk TV serie jag var inne på Tre Kronor men det ska va Tre Kärlekar men ordet Tre blev det samma så Tre ska skrivas på V12

James Last spelade för oss på nästa uppgift Grenada hette låten. Skriv Grenada på V11

En dubbel fråga V8 och V10 Lasse Dahlqust skrev Ada V8 Ada L10 Lasse

Trombocombo sjöng en spansk version av "Det finns bara en av oss". Så oss ska in på V14

På L14 handlade det om sällskapsresan där skulle vi komma på en av de manliga skådespelarnas rollnamn. Det var Jon Skolman som spelade Ole Bramserud. Ole in på L14

Nu blev det en dubbel fråga igen. Denna gången handlade det om Povel Ramels text värld. Vad heter hembiträdet i sången "Gräsängkling blues" och vilken geografisk plats. Jo Anna hette hembiträdet Och frun åkte ju till Mölle. Så Anna ska in på L8 och Mölle in på V15

Miss Li sjöng "Oh boy" Den kom jag ihåg från allsång på skansen. Så andra halvan av hennes artist namn ska in på L4 och det är bara Li

Svensk film musik här gick jag bet visseligen spelade Nils Landgren och det ska vara "Min arm omkring din hals"
Arm in på V13.

Mera svensk musik Det handlade om Hunden Spike sångaren var Ulf Lundell. Lundell in på V4

Sista uppgiften var en bit som Elvis brukar sjunga "Jailhouse rock". Jail skulle få oss att tänka på cell för det finns ju en del sådana i ett fängelse. Musik stilen är ju Rock´n roll V7 cell V9 Roll.

Detta var allt för denna gång. Vi hörs nästa år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0