Svensk TV serie

Två svenska tv serier som jag gillar mycket är Livet i Fagervik och Oskyldigt dömd.
Äntligen två små serier som är bra och lite roliga och gulliga. Jag till och med spelar in dom.
Livet i Fagervik tar upp olika små problem som kan uppstå i livet och dom löser dom med en liten knorr på svansen.
Jag kan tycka att advokaten Johan inte är lika flexibel som sin sekreterare.
Personerna i det lilla bageriet är för gulliga.
Oskyldigt dömd med Mikael Persbrandt är också bra. Han med sin nonchalans mot både sina kursdeltagare och alla andra. Dom löser gåtorna så dom blir inte så värst omtyckta.
Svensson Svensson är en serie som min son gillar starkt. Han gillar pappa Gustav jätte mycket, tänk om man hade en sådan man, det hade inte varit roligt ....stackars Lena. Fast Gustav är charmig på sitt lilla vis, han är och förblir oförbätterlig.
Om man ska fortsätta på den svenska sidan så har vi ju Beck och Wallander som också är bra. Krister Henriksson spelar Walander bra Jag hade mina tvivel i början. Peter Haber i Beck är jätte bra. Så på det hela taget så kan vi göra bra serier i detta lilla land.
På den komiska sidan så finns det Sally och  Mäklarna bara för att nämna några.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0