Melodikrysset nr. 17 2009

Så var det lördag igen och ett nytt kryss.

Första uppgiften var en liten barnvisa som heter "Blåsippan uti  backarna står"
Första ordet blåsippan ska stå på V1.

En dubbelfråga den sjöngs på danska men man hörde att det var "Mjölnarens Irene"
Mjölnarens på v10 och Irene på L3.

Nu fick vi höre en låt på finska och det var "Cadillac" och cadillac är en bil så bil på L13.

Nu en låt som heter " Sov på min arm  " det lilla ordet på ska in på L4.

Nu hörde vi "Aldrig ska jag sluta älska dig" av Jonas Gardell men denna gången så sjöng
Helena Bergström låten. Hennes efternamn in på L1 Bergström.

Nu en Pippi Långstrump låt "Nu så vill jag sjunga att sommaren är här" och låten är skriven av
Georg Riedel. Hans efternamn in på V6 Riedel.

Nu fick vi höra "Kungens lilla piga" med Göran Ringbom och Lasse Åberg.
Åberg passar in på L2.

Nu har vi kommit till halvlek

"Ge mig en kaka till kaffet" sjöngs av Östen med Resten och medlemmarna heter
Östen, Jens, Staffan och Gunnar men det är Jens som ska in på L14.

Nu en svensk visa som spelades av Bengt Andersson och det var "Sigge Skog  " av Olle Adolfsson Sigge ska in på V9.

Army of Lovers sjöng "let the sunshine in" ur musicalen Hair så Hair ska in på V10.

En Disney film som är ganska ny är Narnia och det ska in på L5 Narnia.

En dubbelfråga och en duett med Orup och Lena Philipsson hennes namn Lena in på L11
och hennes korta variant av efternamnet Ph på L8.

En visa som vi förknippar med Lill-Babs är "Är du kär i mig ännu Klas- Göran"  Det lilla ordet
Är på V7.

Sista uppgiften för idag blev en tricad låt  Den bortgångne Dean Martin sjöng ihop med Robbie Williams.
2007 spelades den in men då hade Dean Martin varit död i 12 år. Robbie in på V12.



Dean Martin och Robbie Williams får avsluta mitt melodikryss

Ha en härlig lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0