Melodikrysset nr. 34 2009

Nu är jag färdig att lösa krysset för denna vecka.

Första uppgiften för dagen var vem söm sjöng
"Lars Vegas" och det är ju Martin Stenmarck
Stenmarck på L1.

Nu en film som jag har sett ett antal gånger så
denna går jag inte bet på. Det var Stjärnornas krig
Hela ordet Stjärnornas krig in på V1.

Nu  fick vi höra min favorit Tom Jones
som sjöng "Green green grass of home"
Hans efternamn Jones in på L2.

Nu en svensk klassiker som vi alla känner igen
"Calle Schevens vals" av Evert Taube
och vilket djur handlar det om ?
Djuret var en mås så skriv mås på V7.

En dubbelfråga Vem sjunger "En tillräckligt stor summa pengar"
Hans förnamn Povel på L8 och Ramel på V9.

Nu fick vi höra en låt som man förknippar med Marylin Monroe
och det var "Diamonds are a girls best friends"
diamanter kommer från kol så ordet kol in på V12.

En ringleksvisa "Vi går runt en enebärsbuske"
Virket från denna buske kallas ene.
V11 ene och på V6 en.

"Nannes sommarvisa" fick vi höra nu och det var
Nanne Grönwall själv som sjöng
Hennes förnamn Nanne på L3.

Vad längtar denna man efter ? Låten kom från musikalen
Spelman på taket och "Om jag hade pengar" hette låten
Han längtade efter pengar.
pengar in på V8.

Nu fick vi höra en pampig opera av Vagner och det är inte mitt område
så detta fick jag slå upp och den hette "Rhenguldet"
Rhenguldet in på L4.

Nu var det en program ledare som sjöng för oss
och det var Leif loket Olsson som sjöng
"Man ska leva för varandra"
Hans smeknamn är Loket och det ska in på V13 Loket

För Barnen hörde vi en barnvisa "Björnen sover" och man måste vara
varlig så är inte björnen farlig. Varlig på V10.

Sista uppgiften för idag Vem sjunger "La Voix" och det är ju
Malena Ernman. Hennes efternamn passar på V5 Ernman

Nu avslutar jag melodikrysset med denna sång.
Nanne grönwall sjunger sin "Nannes sommarvisa"

Ni får ha en härlig lördag.

Kommentarer
Postat av: Mari Andersson

Tack för alla tummar som du har hållt för mig.

Nu har jag ju ett perfekt jobb som gör att jag kan fortsätta med min sömnad.



Ha en fortsatt bra lördag / Kramar

2009-08-22 @ 18:16:01
URL: http://maradesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0