Melodikrysset nr.52 2009

Sista krysset för detta året.
Det var ganska lätt även denna gång.
.
Första uppgiften för dagen blir V1.
Vilken stad nämns i låten ?
Låten är Lasse Berghagens "Mitt Stockholm"
Så staden blir StockholmV1.
.
Harry belafonte sjöng "Island in the sand"
Hans förnamn in på L3. Harry
.
Vem sjunger "Min kärlek" ? Det gör
Shirley Clamp hennes förnamn
ska in på V7. Shirley.
.
En dubbelfråga.
En Italiensk version av en känd Disney film.
Det var "Skönheten och odjuret" på italienska
blir det "La bella e la bestia"
Skönheten L1. och odjuretL2.
.
Nu fick vi höra en Sven-Ingvars låt.
Ialla fall jag förknippar denna låten med dom.
"Börja om från början" börja om på nytt.
1:a ordet blir BörjaV5.
.
Nu var det en vinterlåt som Anders Eldeman sa.
"Snö" heter låten och hon som sjöng heter Laleh
Hennes artist namn passar på L4. Laleh.
.
Så hade vi kommit till halvlek
.
Vi börjar med en dubbelfråga nästa halva
En legend en revy kung.
"Min kärleksång ska i vals takt gå"
och det var Ernst Rolf som sjöng.
ErnstL8. och Rolf V6.
.
Vad uppmanas personen i visan att göra ?
Låten var "Anna du kan väl stanna"
Hon uppmanas att stanna så då får
det bli stannaV14.
.
Ur vilken film kommer nästa låt ifrån ?
Celine Dion sjöng
från filmen Titanic
TitanicV11.
.
Nästa låt skulle vi komma på en upplyst plats
som vissa personer känner starkt för och vill vara på.
En operett.... kan det vara "Cirkusprinsessan"
Det enda som jag jag kan tänka mig då är en scen
så jag skriver scen L10.
.
Leif Bloms spelade "Lady in red"
som ledtråd gav Anders att det skulle vara en tryckare
Hoppas detta är rätt
Det lilla ordet in ska in på V13.
.
Nu en barnfilm Djungelboken med Baloo och Mowgli
Här var det "Jag vill va som du"
Va L12.
.
Putte Wikman spelade en Olle Adolpsson låt.
"Nu har jag fått den jag vill ha"
Sista ordet Ha in på V9.
.
Detta var melodikrysset för sista gången detta år.
och jag avsluta som jag brukar med en sång
som Anders Eldeman spelade för oss.
och jag väljer.
Celine Dion och "Titanic" därför att den är så vacker.
Ha en fortsatt trevlig helg.
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Nattugglan

L7 = SHIRLEY = L7

2009-12-27 @ 02:23:13
Postat av: Nattugglan

OOOPSSS!!!???? där ser man...att man ingenting ser!!!

nej V7 skulle det ju va!!!

V7 = SHIRLEY = V7

2009-12-27 @ 02:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0